Бургас посрещна гостите си с кулинарни изкушения, музика и празнична атмосфера, като даде началото на Фестивала на рибата и виното, предаде кореспондентът на БГНЕС от региона.
Събитието се откри в деня, когато Министерството на туризма обяви старта на инициативата „ДългоЛятие“ – първия проект, целящ да удължи туристическия сезон на Южното Черноморие и да покаже богатството на региона и извън традиционните летни месеци.
Тазгодишното издание на фестивала е най-мащабното досега – пет дни, от 4 до 8 септември, с вход свободен за всички посетители. Морската градина до Експо център „Флора“ се превърна в сцена за над 200 артисти, концерти, кулинарни демонстрации, семейни забавления и вино дегустации.
„Този фестивал, който провеждаме за седми път, е един от начините да не пускаме лятото да си отива. Той е и доказателство, че можем да удължим сезона по естествен и приятен начин – чрез музика, морска храна и добро вино. Акцентът за нас винаги е конкурсът за най-вкусна рибена чорба, защото той обединява традиция, кулинарно майсторство и празничен дух.“ заяви за БГНЕС Николай Тодоров – Ник, организатор на събитието.
Фестивалът започва днес с концерт на BGZ и Оркестър „Карандила“, а феновете на спорта ще имат възможност да проследят на живо световната квалификация между България и Испания.
На следващия ден акцентът бе върху вино дегустациите и гръцкия колорит с гостуването на Sakis Verros.
Съботата ще предложи разнообразни забавления за децата и семействата – театрални представления и концерти, сред които на група „Горещ пясък“ и Мими Иванова.
Неделята ще бъде посветена на кулминацията – конкурса за най-добра рибена чорба, в който кулинарни майстори като д-р Марианна Александрова и шеф Калоян Колев ще споделят своите тайни и вкусове. Вечерта ще завърши с концертите на Da Seed и Обратен ефект.
Финалният ден – 8 септември, ще предложи истински семеен празник с викторини, шоу програми и впечатляващ финал с фолклорния спектакъл на ДесиСлава „България в душата ми“.
Фестивалът на рибата и виното за пореден път доказва, че Бургас може да бъде притегателна туристическа дестинация и през септември. Съчетанието от морска кухня, културни събития и автентична атмосфера е в пълен синхрон с новата стратегия „ДългоЛятие“, която цели да превърне Южното Черноморие в целогодишна сцена за културен и гастрономически туризъм. І БГНЕС