Eurostar планира да свърже Лондон с Франкфурт и Женева в началото на 2030 г.

Операторът на тунела под Ламанша вижда потенциал от два милиона пътници годишно между Лондон и Германия.

Дъщерното дружество на SNCF Eurostar обяви, че планира да открие нови дестинации „в началото на 2030 г.“

Благодарение на пристигането на нови влакове ще има две връзки между Лондон и Женева и Лондон и Франкфурт, както и още една между Амстердам и Женева, предаде АФП.

Eurostar планира да придобие до 50 нови влака, които да се движат през тунела под Ламанша до 2030 г., и си е поставила за цел да превозва 30 млн. пътници годишно до края на десетилетието.

„Търсенето на железопътни пътувания в Европа е силно, като клиентите искат да пътуват по-далеч с влак от всякога“, заяви управляващият директор на Eurostar Гвендолин Казенав.

За първи път компанията ще предлага директни услуги между Великобритания и Швейцария и Германия.

Съобщенията за нови услуги между Лондон и континента са доста редки, поради необходимостта от отваряне на британска граница на съответните гари и наемане на британски полицаи за извършване на проверки.

Последното такова беше през 2020 г., когато беше открита линията Лондон-Амстердам. В края на 2023 г. Eurotunnel обяви, че са завършени пазарните проучвания и проучванията за развитието на станциите във Франкфурт и Кьолн, като покани операторите да стартират в нови дестинации.

Операторът на тунела под Ламанша вижда потенциал от два милиона пътници годишно между Лондон и Германия.

За Женева потенциалът е един милион пътници годишно, отново според Eurotunnel.

Благодарение на новите влакове Eurostar се надява да увеличи честотата на пътуванията между Лондон и Париж, за да привлече още два милиона пътници годишно по този маршрут.

В момента компанията разполага с 51 влака, 25 от които се използват за превози през Ламанша.

Маршрутът Лондон-Амстердам също ще бъде подсилен, като до декември ще има пет двупосочни пътувания на ден в сравнение с настоящите три.

Eurostar направи тези съобщения едновременно с публикуването на финансовите резултати за 2024 г. с продажби от 2 млрд. евро, което е с 2% повече на годишна база.

През миналата година във влаковете на Eurostar са се качили около 19,5 милиона пътници, което е с 5% повече от 2023 г. Компанията е специализирана в международните превози между Франция, Великобритания и страните от Бенелюкс. Мажоритарен собственик на компанията е SNCF Voyageurs.

Сред другите компании, които имат амбиции да използват тунела под Ламанша, за да се конкурират с Eurostar, са Trenitalia и Virgin до 2029 г. | БГНЕС

Последвайте ни и в google news бутон