Една от основните задачи на министерството на вътрешните работи е да защитава вътрешната и национална сигурност, да се бори с престъпността и да опазва обществения ред, но как с автомобили без застраховка “Автокаско“. Явно министерството е доста богато, за да може да си позволи, в случай на инцидент по вина на полицай, ремонтът от щетите да бъде за негова сметка, предаде репортер на БГНЕС.
Кой е отговорен за обществените поръчки в министерството и кой не си е свършил работата. Това ясно се вижда при един бърз преглед на документацията по обявените обществени поръчки за застраховка на автомобилите на МВР. Защо настоящият директор на дирекция управление на собствеността и социални дейности /ДУССД/ към МВР - Ирина Ангелова е допуснала колите на министерството да останат без застраховка „Автокаско“. Дали това е нейно еднолично решение и как го е защитила пред ръководството, за сега остава загадка. Но ако се проследи пътя на двете служителки Ирина Ангелова и нейната заместничка Маргарита Димитрова-Китова става ясно, че двете дами отдавна работят в тандем. Техният съвместен път започва от Министерски съвет, но много не се задържат там, защото са уволнени от премиера Бойко Борисов.
След това обаче много бързо се преместват в министерството на околната среда и водите и от там отиват в министерството на отбраната, а от близо година са назначени във вътрешното министерство.
Фактите показват, че двете служителки разделят обществената поръчка за застраховка на автомобилите на МВР на две части – за гражданска отговорност и за автокаско, като тази поръчка винаги е вървяла заедно. От краткото описание на документацията на поръчка с уникален номер 02851-2024-0041 се вижда, че същата е обявена като „обособена позиция № 3 „Задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите на пътни превозни средства, собственост на Министерство на вътрешните работи“ от обществена поръчка с предмет: "Застраховки на моторни превозни средства, инженерна и плавателна техника, в т.ч. допълнително монтирано оборудване в тях, собственост на министерство на вътрешните работи (МВР), и такава получена за временно ползване от МВР“ по 3 обособени позиции. На основание чл. 21, ал. 6 от ЗОП във вр. с чл. 20, ал. 3, т. 2 от ЗОП, обособена позиция № 3 ще се възложи по реда, валиден за нейната прогнозна стойност - чрез събиране на оферти с обява по реда на Глава двадесет и шеста от ЗОП. Обособена позиция № 1 и 2 ще се възложат по реда на чл. 18, ал. 1, т. 1 във вр. с чл. 20, ал. 1, т. 1, буква "б" от ЗОП-открита процедура.“
В Регистъра на обществените поръчки няма публикувана друга процедура повече от месец от обявяването на поръчка 02851-2024-0041 за гражданска отговорност.
Кога ще има обявена нова поръчка и кога автомобилите на вътрешното министерство ще се сдобият със застраховка автокаско, може би знаят само те двете.
И тук възниква въпросът, министърът на вътрешните работи знае ли за този сериозен пропуск?
Готов ли е да понесе отговорността за това, че автопаркът на едно от най-големите министерства остава без застраховка автокаско.
Като скандален се сочи и случаят с поръчката за изпълнение на строителни и монтажни работи на 04 РУ при Областна дирекция на МВР- Бургас обявена на 30.08.2023 г. с прогнозна стойност - 5 250 000,00 лв., след което същата поръчка се обявява отново на 31.01.2024 г., но вече на по-висока стойност 8 302 140,00 лв.
Това са много малка част от публично видимите игри с обществените поръчки във вътрешното министерство, които се разиграват в дирекцията за управление на собствеността и социални дейности /ДУССД/.
Министърът на вътрешните работи очевидно трябва да направи задълбочен анализ на техните действия и ще предприеме необходимите мерки и няма да позволи на две служителки да уронват името и престижа на министерството. I БГНЕС