Зам.-кметът Иван Василев: Ще предложим сливане на транспортните дружества в единен оператор

Необходима е целенасочена политика по привличане на нови водачи. Според Василев увеличението на заплати за всички заети в транспорта не дава резултати.

Три са осните проблеми на градския транспорт в София и за тяхното решаване се изисква политическа воля за консенсус. Общо недостигът на водачи в авто и електротранспорта е 350 души, още по-сериозен е въпросът с претовареността им с извънреден труд. Автобусите, тролеите и трамваите са стари, а административният хаос от наличието на 4 отделни дружества излишно раздува администрацията.

Това коментира заместник-кметът на Столичната община по финанси Иван Василев във връзка с протестната блокада на наземния градски транспорт в София, който втори ден оставя града без транспорт

Необходима е целенасочена политика по привличане на нови водачи. Според Василев увеличението на заплати за всички заети в транспорта не дава резултати. Заплатите са увеличени със 150% от 2018 г. до 2024 г., а водачите в наземния транспорт са намалели с 19% за тези години, коментира Василев и предлага:

Да насочим парите там, където ще са ефективни – бонуси за привличане на нови служители, увеличаване на заплатите на новопостъпващи служители. Това ще облекчи всички водачи и ще им даде нужното време да почиват регулярно и да ползват отпуската си, а не да трупат множество извънреден труд. Ако насочим предвидените 17 млн. повече тази година за такива мерки, вярвам, че ще постигнем резултат през следващите месеци и години.

Василев информира, че екипът на Васил Терзиев подготвя инвестиционен заем, за да финансира покупката на нови автобуси (120), тролеи (75) и трамваи (58).

Пари в бюджета няма и затова ще предложим на обществено обсъждане инвестиционен заем, който вярвам, че ще бъде подкрепен и от Общинския съвет, и ще успеем да модернизираме градския транспорт. По този начин ще подобрим условията както за шофьорите, така и за пътниците в градския транспорт с надеждата да стане все по-предпочитано транспортно средство в града, казва заместник-кметът.

По думите му, общината работи по сливане на четирите транспортни дружества (ЦГМ, Автотранспорт, Електротранспорт и Метрополитен) в Единен транспортен оператор.

Така ще оптимизираме излишно раздутата администрация (700 човека към момента в 4 дружества, които извършват сходни дейности). Ще подобрим финансовите механизми между Столична община и реално извършващите транспортната задача, а не както е в момента – ЦГМ събира всички приходи и решава по свое усмотрение как да разпределя плащанията към дружествата, което води до това те да бавят плащания към контрагенти и после Столичната община да трябва да ги спасява със заеми, както беше през 2024 г., информира Василев. | БГНЕС 

Последвайте ни и в google news бутон