Уолъс и Громит се завръщат с комично предупреждение за антиутопията на ИИ

Любимото британско анимационно дуо Уолъс и Громит се завръща на екраните в първия си пълнометражен филм от 20 години насам в типично щуро приключение, което обръща внимание на опасностите от технологиите в неправилни ръце.

„Най-голямото отмъщение“ ще се излъчи за първи път по Би Би Си на Коледа, преди да бъде достъпен в платформата Netflix от 3 януари в целия свят.
Изобретателят и режисьор Ник Парк се завръща към темата за технологиите, която е разгледал в спечелилия „Оскар“ през 1993 г. хит „Грешните панталони“, но осъвременена, за да се вземе предвид появата на изкуствения интелект (ИИ).

В центъра на разказа е най-новото изобретение на обичащия чай и сирене Уолъс: „интелигентен“ робот-гном на име Норбот, който помага в къщата и градината, заплашвайки да измести вечно лоялния Громит, който се гордее с ежедневните житейски задачи.

„Уолъс е напълно заблуден и обсебен, докато Громит представлява човешкото докосване“, каза Парк пред АФП в интервю преди премиерата. 

„Той обича да се занимава с градинарство. Не става въпрос само за това да види крайния резултат, а за това, че действието на правене е приятно. Харесва ми фактът, че разполагаме с технологии. Понякога просто трябва да се запитаме: дали тя винаги подобрява живота ни и отношенията ни, или по някакъв начин ги намалява?“, добави той.

Парк показва вярност към идеята за „правене“ през цялата си четиридесетгодишна кариера и все още настоява за моделиране на реални хора, за да създаде Уолъс и Громит, вместо да прибягва до компютърни изображения.

В неговото студио Aardman Animations - създател на други хитове, сред които „Пилешко бягство“ и „Овцата Шон“ - филмите се заснемат кадър по кадър, като глинените модели бавно се движат и променят в техника, известна като „стоп моушън“, която датира от зората на киното.

При най-бързия си темп 200-членният екип на филма „Отмъщението на най-много птици“ създава по две минути филм на седмица.

„Всичко е направено от истински човешки същества и се надявам това да проличи на екрана“, обясни Парк.

Той настоя, че ограниченията всъщност стимулират креативността и са основна част от привлекателността на франчайза.

„При CGI (компютърно генерирани изображения) предполагам, че се изкушавате да ги използвате докрай. Имаш всичко на разположение. Докато мисля, че ако не разполагаш с това, си склонен да бъдеш по-креативен с малкото, с което разполагаш“, заяви той.

Във филма се завръща злодейският пингвин Перо Макгроу от „Неправилните панталони“, който спечели „Оскар“ за най-добър късометражен анимационен филм.

През цялото време Перо Макгроу е с безизразно лице, но заплахата му на екрана винаги е очевидна - често с комичен ефект - докато пълната гама от емоции се изразява, както винаги, чрез легендарните вежди на Громит.

„Много малките нюансирани движения могат да кажат много“, подчерта Парк.

Една малка промяна, за която трябва да се внимава в новия филм, е новият глас на Уолъс след смъртта на английския актьор Питър Салис, който го играеше от дебюта му през 1989 г.

Салис е заменен от Бен Уайтхед, английски озвучител и актьор, който си сътрудничи с Парк в последния пълнометражен филм за Уолъс и Громит - „Проклятието на заека Уеър“, излязъл през 2005 г. | БГНЕС

Последвайте ни и в google news бутон