Шведската компания Pophouse Entertainment, специализирана в областта на марките и развлеченията, обяви, че е придобила каталога на легендарната американска глем-метъл група KISS, предаде АФП.
Шведската група, съоснована от един от членовете на ABBA, Бьорн Улваеус, ще притежава "музикалния каталог, марката и имиджа - включително известните дизайни на боя за лице - и търговските марки на култовата американска рок група", се казва в нейното съобщение за пресата.
Сумата на сделката не е оповестена.
KISS "е една от най-разпознаваемите и емблематични групи в историята на музиката", заяви Йохан Лагерлоф, ръководител на инвестициите в Pophouse.
Той добави, че се подготвя филмов проект за историята на групата и шоу с цифрови аватари на музикантите.
Известна най-вече с мегахита си "I was made for lovin' you", пиротехническите ефекти и стилизирания грим, нюйоркската група е продала над 100 млн. плочи по целия свят през 50-годишната си кариера.
През декември Pophouse вече обяви създаването на дигитални аватари за изпълненията на KISS на живо, което според шведската компания бележи "края на физическото им съществуване".
Pophouse помогна и за създаването на шоуто "ABBA Voyage" в Лондон, в което цифрови аватари, или "ABBAtars", изпълниха хитовете на емблематичната шведска поп група.
През февруари Pophouse обяви, че е придобила правата върху музикалния каталог на американската певица Синди Лоупър. /БГНЕС