Изобилие от ръчно изработени продукти представя Базар на изкуствата разположен този уикенд на площад "Славейков" в столицата. Базарът е с юбилейно издание и празнува 10 години от началото на провеждането му, предаде репортер на БГНЕС.
Базар на изкуствата посреща своите участници и посетители с приятна атмосфера, ръчно изработени бижута, аксесоари, домашен декор, свещи, чаши, играчки, керамика, порцелан, както и козметика и етерични масла.
Георги Трендафилов е един от участниците в базара. Пред БГНЕС той обясни, че неговият бранд е с екологична цел и е създаден в периода на Ковид пандемията, по време на която хората са започнали масово да ходят на планина, защото тя е била единствената достъпна опция, но са замърсявали с пластмасови бутилки. Трендафилов коментира, че е решил да създаде бранд, който да остави нещо полезно - освен да замести пластмасовите бутилки, да може и с част от средствата да се садят дръвчета. "Идеята е чашките и бутилките, които предлагаме да заместят тези от пластмаса, хартия и еднократните. Останалите ни продукти са от рециклирани материали като банданите и тениските. С част от средствата засаждаме дървета", обясни той. Трендафилов посочи, че всичко, което предлагат е на планинска тематика, но най-вече българските планини. Той обясни, че хората проявяват интерес и си купуват от техните продукти. "Хората си купуват. Брандът ни е предпочитан, познат е, особено сред хората, които ходят на планина и къмпинг сме добре известни", отбеляза Трендафилов. Според него увеличаването на нивата на инфлацията е оказало влияние на доставчиците, но той е решил да не променя цената на продуктите си.
В базара участват много и различни производители и представят своите ръчно изработени продукти.
Николай Николов също е участник в базара. Пред БГНЕС той обясни, че предлага продукти от текстил. "Възглавници, покривки, бродирани ризи и други аксесоари, които могат да направят домът ни по-уютен. Изработката не е трудна, но има степен на майсторство, което за около 30 години сме постигнали.", уточни той. Според него най-купувания продукт е според настроението на хората. Николов отбеляза, че жакардовите материи са много ценни, защото много лесно се поддържат и са практични.
"Инфлацията влияе на всичко. Материите идват по-скъпи, но за сметка може би на нашия труд се опитваме да продаваме продуктите си на по-добри цени.", каза още той.
През днешния ден базарът се радваше на засилен интерес от гражданите. /БГНЕС