Приходите на Baidu спадат въпреки скока в печалбата и инвестициите в изкуствен интелект

Снимката е илюстративна.

Компанията инвестира активно в AI и се конкурира пряко с други китайски гиганти като Tencent, Alibaba и ByteDance.

Китайският технологичен гигант Baidu отчете леко понижение на приходите си за второто тримесечие на 2025 г., повлияно от продължаващия спад в потребителските разходи в страната, докато компанията ускорява навлизането си в сферата на изкуствения интелект, предаде АФП.

Базираният в Пекин оператор на най-голямата търсачка в Китай традиционно разчита основно на онлайн рекламата, което го прави особено уязвим към колебанията в потребителското поведение. Приходите за периода са достигнали 32,7 млрд. юана (4,56 млрд. долара), спад от 4% на годишна база, сочи отчетът, публикуван на Хонконгската фондова борса. Приходите от онлайн маркетинг са намалели с 15% до 16,2 млрд. юана.

Китайската икономика остава в несигурна позиция на фона на дългогодишната криза в имотния сектор, високата безработица и напрежението в търговските отношения със Съединените щати. Продажбите на дребно са нараснали по-бавно от очакваното през юли, показват официалните данни.

След години на строги регулации в технологичния сектор, властите в Пекин залагат, че пробивите в изкуствения интелект могат да се превърнат в двигател за възстановяване на икономиката.

Baidu съобщи, че нетната ѝ печалба за тримесечието е 7,3 млрд. юана – ръст от 33% спрямо същия период на миналата година, но спад с 5% в сравнение с предходното тримесечие. Компанията инвестира активно в AI и се конкурира пряко с други китайски гиганти като Tencent, Alibaba и ByteDance.

Baidu развива и автономни транспортни услуги. Заедно с Lyft тя планира да пусне роботаксита в Германия и Великобритания през 2026 г., след одобрение от регулаторите. През юли в съвместно изявление с Uber компанията обяви, че тази година ще предложи безпилотни автомобили в приложенията за споделено пътуване в Азия и Близкия изток. |БГНЕС

Последвайте ни и в google news бутон