Влакът се движеше без никакво изоставане и трябваше да спре на морската гара точно в 12:10 часа, но това стана в 12:15 часа. Влакът се движи по подбалканската линия, спира на седем гари и ще стига до морския град за по-малко от 6 часа. Подвижният състав е оборудван с климатични системи и контакти за зареждане на мобилни устройства.
Министърът на транспорта Георги Гвоздейков припомни, че преди няколко месеца е подписан договор за доставка на още 10 нови локомотива, а процедурите за доставка на нови влакове ще дадат изцяло нова визия на този вид услуга. Той каза още, че се надява новите вагони да бъдат опазени от вандалски актове. Сред първите пътници, освен транспортния министър, беше и изпълнителният директор на БДЖ инж. Георги Друмев
„Изключително, комфортно пътуване, с климатик. В началото даже имаше оплакване, че е доста студено във вагоните и се наложи да повишим температурата, но следобед вече като тръгне обратно за София, навън ще е 30 градуса, тук хората ще се чувстват комфортно на хлад. Във всяка една тоалетна и вагон има немски ароматизатори. Тези ароматизатори бяха откраднати, веднага още като вагоните пристигнаха в депото”, заяви служебният министър на транспорта Георги Гвоздейков
„Климатиците бяха много силни в началото, малко измръзнахме, после беше добре, но като цяло беше по-добре от обичайното пътуване с влак”, сподели един от пътниците. І БГНЕС