Интегрираната информационна система за кадастрални и специализирани данни бе представена пред основни целеви групи – нотариуси, частни и държавни съдебни изпълнители, съдии по вписванията, експерти от Дирекцията за национален строителен контрол, Агенция "Пътна инфраструктура", Националното сдружение на общините в Република България и др.
Изпълнителният директор на Агенцията по геодезия, картография и кадастър инж. Милен Димиев подчерта, че това е съвместен проект с "Информационно обслужване" АД. Той съобщи, че старата система ще спре работа на 10 декември вечерта и три дни агенцията няма да има система, за да може от 16 декември да стартира новата.
Деян Балтаджиев от "Информационно обслужване" АД, обясни, че старата система е била децентрализирана.
Тази дейност е ключова за АГКК с оглед на изграждане на информационните система и привеждането им на международните и европейски стандарти за пространствени данни, както и в съответствие с изискванията на нормативната уредба, мрежовата и информационна сигурност и електронното управление.
С внедряването на новата кадастрална система АГКК цели подобряване на бързината и достъпа до административни услуги с оглед на факта, че всички видове услуги ще могат да се заявяват, изпълняват и получават, в което и да е структурно звено на АГКК за територията на цялата страна, както и разпределение на постъпилите заявления за предоставяне на административни услуги на случаен принцип във всички териториални звена на АГКК, независимо от местонахождението на имота.
Внедряването на новата система ще засили ролята на електронния документ, безвъзмездно предоставяне на услуги на административните и съдебните органи, на лицата с публични функции и на организациите, предоставящи обществени услуги, като вътрешни електронни административни услуги, като и усъвършенстване на работните процеси при поддържане на кадастралната карта и кадастралните регистри в актуално състояние и предоставяне достъп до нови данни и услуги. | БГНЕС