„Пази детето в интернет” със Специалната награда на Международния конкурс „Джовани Фалконе”

Социалната кампания „Пази детето в интернет” получи Специалната национална награда в годишното издание на Международния конкурс „Джовани Фалконе”.

Престижните награди бяха връчени за 14-та поредна година в Благоевград. Посветени са на името на легендарния италиански магистрат Джовани Фалконе и се присъждат на съдии, прокурори, следователи и организации, които се борят с употребата и разпространението на наркотични вещества.

Призът за „Пази детето в интернет” получиха лицата на кампанията Явор Колев, директор „Информационни технологии и киберсигурност” в ЗК „Лев Инс” АД и Зоя Бикова, която е координатор на кампанията.

„Екипът на „Пази детето в интернет” е изключително удовлетворен от получаването на високото отличие. Наградата „Джовани Фалконе” получихме за приноса на кампанията в превенцията срещу престъпленията срещу деца в интернет. Това ни дава увереност да продължим с обученията в училища в цяла България и ни стимулира да работим и в бъдеще за постигане на целите. Насочили сме фокуса си и към родителите, за да знаят как да предпазват своите деца от опасностите, които дебнат ежедневно в интернет пространството”, заяви Явор Колев, който не за първи път получава престижна награда от конкурса.

Явор Колев е и първият носител на наградата „Джовани Фалконе” през 2009 година. Тогава той получава приза като главен комисар в ГДБОП за принос на противодействието на престъпленията срещу деца. Призът му е връчен лично от председателя на Фондация Джовани Фалконе, проф. Мария Фалконе, сестра на легендарния магистрат.

„Изключително сме горди, че бяхме номинирани и получихме награда в този престижен конкурс. За нас е важно да бъдем обединени и да не спираме да се борим за доброто на нашите деца”, заяви Зоя Бикова след като получи наградата.

Признанието за „Пази детето в интернет” идва в годината, в която социалната кампания успя да се наложи като двигател в общественото пространство за образованост на деца и учители. Над 140 000 ученици от различни възрасти в цялата страна, бяха обучени как да се предпазват от опасностите в интернет, като изнудване, кибертормоз, фишинг измами, предлагане на онлайн приятелство с престъпна цел или сексуална злоупотреба.

През 2023 г. социалната кампания насочи усилията си в посока повишаване на дигиталната култура на родителите. С разширяването на обхвата си, кампанията излъчва ново послание - „Твоето дете вече знае как да се пази в Интернет! Сега е твой ред!“. /БГНЕС

Тагове: