"Софийският гараж" VS косото паркиране: Бул. "Витоша" е обновен

Реорганизацията на движението в централната градска част на София предизвиква полярни реакции у столичани дни наред.

Новата маркировка в частта от булевард „Витоша“ – между НДК и кръстовището с "Патриарха", е готова. Шофьорите вече няма да паркират на удобния „софийски гараж“, а трябва да използват косо паркиране. Според инициаторите от „Спаси София“ този начин е по-безопасен, предава репортер на БГНЕС.

„Проектът е изпълнен изцяло спазвайки законовите и подзаконови нормативни актове“, заявиха в четвъртък от партията на Борис Бонев.

Общинските съветници от групата на ПП-ДБ-СС се аргументират, че според експерти в областта на пътната безопасност, новата организация на движение подобрява видимостта и при двете маневри – за влизане в паркомястото и за излизане от него. По този начин се намалява рискът от инциденти.

„Спаси София“ дават за добър пример за косо паркиране буферния паркинг на метростанция „Мизия“. Улици с подобна организация на паркирането има и в Сливен, и в Русе.

„Паркирането се извършва назад, а излизането от паркомястото - напред. Сигурни сме, този начин няма да затрудни и софиянци, паркиращи на бул. Витоша“, казват от партията.

Случаят използва да коментира и Иван Таков от групата на БСП в местния парламент, който е и председател на Комисията по транспорт.

„Ще направим необходимото, за да спрем безобразията по булевардите "Патриарх Евтимий", "Витоша" и ул. "Фритьоф Нансен", но цената ще я платим всички граждани“, заяви Таков.

Според него заместник-кметът по транспорт Илиян Павлов и съветниците от "Спаси София" вместо да решават проблеми, създават нови, много по-големи.

„По време на управлението на ГЕРБ станахме свидетели на "ремонт на ремонта" и "хубаво е, но не е готово", а ПП-ДБ-СС надграждат с "ремонт на реорганизацията" и "хубаво е, но е наобратно", коментира още Таков.

БГНЕС припомня, че левицата в София, ГЕРБ, ИТН, "Синя София", ВМРО и независими в СОС поискаха да бъде спряна работата по ремонта и реорганизацията на движението по булевардите "Патриарх Евтимий", "Витоша" и ул. "Фритьоф Нансен".

Освен реорганизацията на движението по „Витоша“, велоалеята е свалена на платното. Велоалеята е оградена с колчета. Начертана е нова пешеходна пътека на едно от най-компрометираните места, където ежедневно слизащите от трамвая хора, преминаваха незаконно, за да влязат в парка на НДК.

Предстои изграждането на велоалея и по „Патриарха“, където вече са поставени пътни знаци. /БГНЕС