Инфлуенсъри и модни консултанти гледат на „бързата мода“ като на глобален проблем

Инфлуенсъри и модни консултанти от цял свят събра тазгодишното изложение „Pitti Uomo” във Флоренция. Една от най-обсъжданите теми на модния форум е „бързата мода“, която се превръща в глобален проблем.


За бъдещето на модната индустрия екипът на БГНЕС, който е на изложението, разговаря с инфлуенсъри и модни консултанти долетели до Италия, за да бъдат част от най-голямото шоу за класически и авангардни мъжки дрехи и аксесоари.

Ирландският инфлуенсър Деймиън Бродерик се включва в „Pitti Uomo” за втори път. Пред БГНЕС той разкри, че би променил няколко неща в модната индустрия.


„Бих направил промени по отношение на „бързата мода” и ролята на дрехите, които са устойчиви и се запазват през годините. Бих променил “бързата мода” с “бавна мода”, при която дизайнери и брандове отделят нужното време да изготвят дрехите си по правилния начин”, коментира той.

Бродерик каза, че той не използва помощта на моден консултант, а по-скоро залага на своят стил, когато избира облеклото си. Той изрази надежда мисленето на потребители да се промени и хората в родината му да оставят дрехите от т.нар. „бърза мода” настрани.


„Управляващите могат да увеличат данъците върху компаниите, които произвеждат такъв тип дрехи, с което биха могли на накарат хората да си закупуват по-качествени дрехи, защото цената им би била почти равна”, каза още той.


Създателят на цифрово съдържание и моден консултант Лино Нгадо е от Ангола, но негов дом е Франция. Пред БГНЕС той сподели, че се включва в „Pitti Uomo” през последните около 5-6 години. Причината да посещава модния форум от години е често срещана – от една страна да развие бизнеса си, а от друга да направи нови контакти. Той също има идеи за промяна в индустрията:


„Бих работил върху това да помогна на хората да избират повече естествени материи за техните облекла. Защото изкуствените платове са смесени с химикали и това може да създаде проблеми за кожата и дори за здравето на човек”, посочи той.

Според живеещия и работещ в Париж моден консултант в Италия по-скоро се набляга върху елегантното облекло, докато във Франция се залага на по-екстравагантното.

Според него „бързата мода” създава проблеми в цялата страна. „Това е глобален проблем. Бързите дрехи ни излизат доста по-скъпо от изработените от естествени материали. Когато си купувате дрехи с високо качество, вие правите икономия на своите средства и дългосрочно харчите по-малко пари, докато при закупуването на тези от „бързата мода” хвърляте парите си на вятъра”, смята модният консултант.

Според Фабио де Суса от Швейцария комбинацията между традиционни и модерни облекла е добър начин за изграждане на автентичен вид, наред с новите тенденции.

„Смятам, че в модната индустрия се наблюдава огромна промяна в момента. Ние трябва да използваме материалите, които са характерни за мястото, от което идваме и които познаваме. В миналото модната индустрия е правила грешки по отношение на околната среда, затова трябва да се стремим към по-екологично производство и работа”, смята той.

Според него етиката трябва да бъде водеща както за малките, така и за големите компании. ‚Само с промяната на нещо в даден бизнес, можеш да промениш нещата по света”, смята той. /БГНЕС