Cantarelli – цялостна концепция за етика, бизнес и мода от световно качество

В англоезичния свят съществува изразът „made to measure“, който най-добре описва лукса на дрехата по мярка – ексклузивно създадена с отношение към носещия я. Стъпвайки върху тази идея и вземайки най-доброто от дълбоките модни традиции на Италия, обвързвайки ги в цялостна концепция за етични ценности с устойчиви материали, справедливи условия на труд и високо качество, марката Cantarelli („Кантарели“) представи проекта „Етична мода“.

В един от големите столични хотели собственикът на италианската компания за дамски и мъжки костюми по поръчка Мартин Кантарели стисна ръка с председателя на Италианската търговска камара в България Алесандро Джерето, обявявайки съвместно партньорство и нов хоризонт пред малкия и среден бизнес от двете държави, предаде репортер на БГНЕС.

Марката Cantarelli е една от най-известните в Италия – синоним на мода и на качество, каза в приветственото си слово Алесандро Джерето, определяйки днешния ден като прекрасно начало на едно дълго и ползотворно партньорство.

„Искаме да помагаме на български и италиански фирми“, подчерта председателят на камарата.

„Започваме да говорим за етичен бизнес“, добави Джерето, определяйки Мартин Кантарели като човек, който гледа напред и дори го нарече бизнесмен на бъдещето.

На снимката ляво-дясно: Анселмо Капороси, Лазар Киров, Мартин Кантарели и Алесандро Джерето

„От 2030 година влизат в сила новите директиви на Европейската комисия и всички трябва да бъдем етични“, допълни председателят на Италианската търговска камара, защото проектът „Етична мода“ на Cantarelli се вписва напълно в стратегията за устойчива кръгова икономика, залага на етичните ценности и опазването на околната среда във времето на бързата мода и свръхпотреблението на облекла с по-ниско качество.

„Без етика не може да има устойчиво развитие независимо дали става дума за бизнес или за общество“, допълни от своя страна главният секретар на Италианската търговска камара Анселмо Капороси.

Докато дизайнерът и шивач Весела Георгиева умело плъзга метъра по раменете, ръкавите, а какъв да бъде хастара, за личното сако на Капороси, представителят на Италианската търговска камара е категоричен, че тук става въпрос за стил, а стилът има нужда от сила и търпение – традиция.

„Стилът е избор, който човек прави“, добавя Капороси.

На снимката: Анселмо Капороси

Мартин Кантарели изрази задоволство от факта, че в България е намерил най-добрите италианци.

„Китай превзе целия свят с технологии и машини, но Италия е люлката на дизайна, на модата, родината на Микеланджело“, каза собственикът на компанията, който недоволства от факта, че днес светът прилича на огромен аутлет център с нискокачествени дрехи. Той напълно одобрява европейските директиви, които след по-малко от седем години ще обхванат Европа и голяма част от света.

„Етичността се изразя в това да носим дрехи, които не замърсяват природата, дрехи за направата, на които не са експлоатирани хора“, каза пред БГНЕС Мартин Кантарели.

По думите му в Италия има много фирми, които са в тежко състояние, той обаче вижда възможности в партньорство – български фабрики с италиански дизайн. „Ако имаме истински продукт, бърза доставка и спазване на всички закони, ако се обединим – малките семейни фирми в България и малките семейни фирми в Италия, мода, мебели, всичко – тогава няма да има един продукт, който да се произвежда по 100 или 200 хил. бройки“, убеден е Кантарели.

Според него бързата мода не е просто бърза, тя унищожава човечеството.

„Италианската модна индустрия не е италианско наследство, тя е световно наследство“, каза още Кантарели, който живее на ботуша през последните 10 години. Има фабрика в Русе, а тази в тосканския град Кортона иска да превърне в шоурум, където да се представят както италиански марки, така и български фирми. От Картона целта е етичния бизнес модел да тръгне из всички големи европейски столици. За да представи още по-нагледно концепцията, докато гостите на събитието в София се запознават с платове, кожени чанти и фини шалове, "Амо ла вита" (Amo la Vita) предлага дегустация на вкусни бели и червени вина.

„Ние не продаваме костюми, продаваме етичен бизнес модел“, каза в заключение Лазар Киров – човекът, отговорен за международните и икономически отношения на Cantarelli. /БГНЕС