Фейсбук и Инстаграм ще предлагат платени абонаменти за премахване на рекламите в Европа

Компанията Meta обяви, че потребителите на Facebook и Instagram в Европа ще могат да купуват абонаменти, за да използват социалните мрежи без никаква реклама от следващия месец.


„За да се съобразим с развиващите се европейски разпоредби, ние въвеждаме нова опция за абонамент в ЕС, ЕИП (Европейско икономическо пространство) и Швейцария“, се казва в изявлението на технологичната компания.

Meta взе решението след поредица от по-строги правила на Европейския съюз, предназначени да овладеят големите технологии, включително Общите регламенти за защита на данните (GDPR).

Правилата на ЕС са риск за доходоносните приходи на Meta от реклама, тъй като те се стремят да ограничат използването на данни на потребителите без съгласие.

Мета каза, че европейските потребители могат да се абонират срещу такса от 9,99 евро (19,58 лв.) на месец в мрежата или 12,99 евро (25,46 лв.) за мобилни телефони, използващи операционните системи iOS и Android.

Потребителите все още ще могат да се наслаждават на платформите безплатно с реклами, но информацията на тези потребители, които плащат, „няма да се използва за реклами“, съобщиха от Мета.

Само лица на 18 и повече години ще могат да купуват абонаменти.


Meta вярва, че предприемането на този ход ще успокои опасенията на регулаторите на ЕС относно събирането на данни и начина, по който се насочват рекламите.

„Опцията хората да закупят абонамент без реклами балансира изискванията на европейските регулатори, като същевременно дава избор на потребителите и позволява на Meta да продължи да обслужва всички хора в ЕС, ЕИП и Швейцария“, се казва още в съобщението.

Мета също така посочи знаковия Закон за цифровите пазари (DMA) на ЕС, който има за цел да ограничи начина, по който големите технологии правят бизнес онлайн, с по-строги правила за рекламата.

Правилата ще се прилагат от март 2024 г.

Технологичните титани като Meta също трябва да се придържат към по-строги правила за рекламиране съгласно друг закон, известен като Закона за цифровите услуги, който изисква по-строго контрол на онлайн съдържанието.

„Ние уважаваме духа и целта на тези развиващи се европейски разпоредби и се ангажираме да ги спазваме“, посочват от компанията. /БГНЕС