„Въвеждаме няколко нови инструмента, които ще ни помогнат да постигнем двете ключови цели, които експертите ни смятат, че са важни за запазване на интегритета на изборите – предотвратяване на възможността онлайн рекламите да бъдат използвани за чуждестранна намеса и увеличаване на прозрачността за всички форми на политическа реклама“, заяви Ричард Алън, вицепрезидент за глобалната политика на Facebook.
Инструментите се използват от миналата година в други държави, където са се провеждали избори, включително и тези в САЩ, Бразилия и Индия.
Ключовите мерки, които ще бъдат приложени за Facebook и Instagram по време на кампанията за изборите през май:
- - всички европейски рекламодатели трябва да бъдат оторизирани в собствените си държави да публикуват обяви, свързани с политика и обществени проблеми: ход, който цели да бъде бариера срещу потенциална намеса в изборите от трета страна
- - всички реклами, свързани с политика, трябва да бъдат ясно обозначени, включително да указват кой плаща за рекламата, а за бизнес организациите – данните за контакт
- - Facebook ще блокира всички политически реклами, които не са регистрирани по надлежния ред от средата на април
- - ще бъде създаден нов инструмент, наречен Ad Library, в който всички реклами ще бъдат класифицирани като отнасящи се до политика и ще бъдат съхранявани 7 години. При натискане на бутон „Вижте подробностите за рекламата“, ще се отваря прозорец с това колко пъти е била гледана и демографска статистика за достигнатата аудитория, включително възрастова група, местонахождение и пол. /БГНЕС