"В допълнение към морския маршрут (експлоатиран в рамките на сделката за зърното и вече затворен) имаме линии на солидарност (създадени от ЕК през пролетта на 2022 г. речни и сухопътни маршрути за износ на зърно от Украйна за ЕС), които ни позволяват да изнасяме много зърно през черноморските пристанища, принадлежащи на държави от ЕС. Това зърно идва през границите на държавите - членки на ЕС с Украйна. Този поток трябва да се увеличи. Ако морският маршрут бъде затворен, трябва да увеличим вноса на зърно, което да изнасяме през нашите граници. Необходими са големи усилия от страна на съседите на Украйна, те ще трябва да направят повече, като отворят границите и улеснят транспорта", каза Борел. "Вече сме направили много, но трябва да направим повече", добави той.