Според годишния доклад на Пивоваите на Европа, над 358 милиона хектолитра бира са произведени в страните на ЕС през 2022 г. спрямо 344 милиона хектолитра през 2021 г. Загриженост у всички буди фактът, че общо на европейско ниво има сериозно повишение на производствените разходи в пивопроизводството. В средата на 2023 г. те са с над 20% по-високи, отколкото през 2019 г. Съчетани с рязкото покачване на разходите за доставки и логистика, тези обстоятелства забавят динамичния растеж на бранша и най-вече на износа, който в голяма степен допринася за добавената стойност на бирената индустрия в Европа.
Традиционно Германия остава най-големият европейски производител на пиво с 87 830 000 хектолитра, следвана от Испания и Полша.
По производство на бира България е на 15-о място в ЕС, което означава, че по този показател родната пивоварна индустрия се е изкачила с две места нагоре в сравнение с миналата година.
Продажбите на бира в Европейския съюз са се увеличили и надхвърлят 317 милиона хектолитра през 2022 г. спрямо 301 милиона хектолитра през 2021-ва. По този показател Германия отново е на първо място със 79 100 000. На второ и трето място в ЕС пак са Испания и Полша, съответно с 42 300 000 и 34 730 000 хектолитра.
България за поредна година е на 13-то място по продажби на бира. През 2022 г. в страната са продадени 5 230 000 хектолитра, което е с 80 000 повече от продажбите през 2021 г. Белгия продължава да е най-големият износител на пиво с 16 390 000 хектолитра.
Европейският пазар на бира все по-активно предлага изключително разнообразна гама от приблизително 50 000 марки и асортимента. За никого не е изненада, че все по-силно се развива и портфолиото на безалкохолните пива, които вече представляват над 5% от европейския пивоварен пазар. Най-новите проучвания показват, че понастоящем близо 70 на сто от европейците вече са пили от тях. Според експертите именно безалкохолните бири ще бъдат двигателят в бъдещото развитие на категорията, особено за потребителите във възрастовата група между 19 и 30 години, които все повече се стремят към активен и здравословен начин на живот. /БГНЕС