Маркетингови трикове направиха "Дедпул" хит за 1 млрд. долара

Филмовите звезди като Райън Рейнолдс опитват все по-нестандартни каскади, за да достигнат до фрагментираната аудитория на поколението Z, твърди шефа на маркетинга на Disney.

Тези трикове варират от участия в клипове на K-pop до готвене на чимичанга с известни готвачи.

Гигантското холивудско студио се радва на летен блокбъстър, а непочтителният филм за супергерои "Дедпул и Върколакът" стана най-новият филм, който този уикенд ще надхвърли 1 млрд. долара в световния боксофис.

Говорейки на конгреса на феновете на Disney D23, главният директор по търговските марки Асад Аяз приписва голяма част от този успех на звездите Рейнолдс и Хю Джакман, които разширяват границите на традиционния маркетинг.

А-листрите се появиха в образа за музикалния клип "Chk Chk Book" с корейската поп сензация Stray Kids и се включиха в готварско състезание в YouTube с Гордън Рамзи и 22-годишната му дъщеря.

Освен това те посетиха футболен мач от Европейското първенство в Германия, магазин за пилета в Лондон (за популярна онлайн комедийна поредица) и се измокриха на фестивал на водните балони.

"Имахме голям късмет и щастие, че разполагаме с таланти, които са готови да правят неща, които понякога актьорите не искат да правят, като например да вършат неща с характер", казва Аяз пред АФП.

През последните години за Холивуд и киносалоните е особено трудно да достигнат до представителите на поколението Z, които са на възраст между 12 и 27 години. Тази тенденция предизвиква тревога в индустрията.

Но необичайните трикове "пронизват" младите зрители, които обръщат повече внимание на телефоните си, социалните медии, YouTube инфлуенсърите и рекламите на видеоигри, отколкото на традиционните телевизионни реклами или трейлъри на филми, каза Аяз.

Голяма част от вниманието е насочено към генериране на нестандартно съдържание, което се разпространява бързо онлайн.

Силно внушаваща кофичка за пуканки за филма, за която се предполага, че е "проектирана" от обичащия инсинуации герой на Рейнолдс - Дедпул, имаше за цел - и успя - да стане огромна тема в световен мащаб.

Рейнолдс и Джакман също така заснеха преди филма послание, в което предупреждават посетителите на киносалоните да изключат мобилните си телефони - в образа на своите остроумни супергерои.

"Изключете телефона си на тишина" - изрича агресивният Върколак на Джакман в изпълнена с експлицитни изрази заплаха към камерата, която е гледана стотици хиляди пъти в YouTube.

"Това беше пример, че създаваме уникално съдържание с Райън и Хю.", обясни Аяз. | БГНЕС

Последвайте ни и в google news бутон