Не повече от 14 хиляди „Ferrari“ (Ферари) годишно излизат от Маранело. За историята на червеното конче – от парче метал във фабриката през състезанията, в които лично участва харизматичният Енцо Ферари, до днешните суперколи, разказва музеят в северноиталианския град, известен като „раят за мъжете“.
В Маранело е представено Ferrari – днес и утре, но също така и началото на състезанията, предава репортер на БГНЕС.
В първата половина на октомври все още е отворена експозицията, посветена на историята на уличната писта в Модена, използвана от 50-те години на миналия век до последното мотоциклетно Гран при през 1976 г. Има супер модели като Ferrari 166 MM и 315 S, и много, много архивни кадри, посветени на пистата в Модена, наричана „малкия Индианаполис“. Именно състезателната класика 315 S има едно от централните места в експозицията. Изобщо – мечта за любителите на Формула 1, защото музеят в Маранело е пълен с безценни автомобили, състезателни трофеи и неповторими гледки към този исторически състезателен отбор.
Именно залата с болидите, посветена на най-успешния отбор във Формула 1, е култ към тази славна 90-годишна кариера - 31 световни титли, от които 15 при пилотите и 16 при конструкторите – несравним рекорд, който отборът от Маранело защитава всяка година и почита със същата страст, както в първите си дни.
Болидите в Маранело разказват историята, която започва с Alfa Romeo 8C 2300 Spider, първият автомобил със спортна екипировка на изправеното конче през 1932 г., и продължават чак до SF71H - едноместният автомобил, който и Себастиан Фетел, и Кими Райконен управляваха в Световния шампионат през 2018 година.
Естествено, изложбата отдава почит и на легендарния пилот от Формула 1 Михаел Шумахер, който удари главата си по време на ски през декември 2013 година и от тогава е в кома.
В секцията за суперколи и иновации са представени модели като F40 и F50 и то в момент, в който Ferrari пише нова глава в историята с обявяването на F80. Суперавтомобилът ще бъде произведен в ограничена серия от само 799 екземпляра и се присъединява към пантеона на икони като GTO, F40 и LaFerrari, като демонстрира най-доброто, което марката от Маранело е постигнала по отношение на технологиите и производителността.
И понеже Енцо Ферари някога е казал, че „фабриките са направени от хора, машини и тухли. Ferrari е направено предимно от хора“, съвсем наблизо се намира Scuderia Ferrari, където се извършва научноизследователската и развойна дейност за състезателните отбори и където човек може да се увери с очите си, че магията Ferrari наистина се случва благодарение на служители, облечени в червено и жълто. | БГНЕС