Красимир Вълчев: Имаме проблем с недостига на учители по определени дисциплини

Министърът обяви решенията, с които се намалява приема за бъдещи учители, но се увеличава бройката за инженери.

Вече нямаме повсеместен проблем с недостига на учители, имаме проблем с недостига на учители по определени дисциплини. 

Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на брифинг в Министерски съвет (МС), предаде репортер на БГНЕС. 

Министърът обяви решенията, с които се намалява приема за бъдещи учители, но се увеличава бройката за инженери.

Красимир Вълчев: Има достатъчно начални учители, трябват ни инженери

„Одобрихме промяна в Постановление 103 на МС за осъществяване на образователна дейност сред българите в чужбина, с която се определят целево 150 бройки за обучение на студенти в поделението на Русенския университет в Тараклия. Това изменение в постановлението е в резултат на трансформирането на Тараклийския университет в поделение на Русенския университет“, съобщи просветният министър. 

МС е одобрил и приема на студентите и докторантите в държавните висши училища за следващата учебна година. „В приема, който ще бъде финансиран от държавата – тези 150 бройки са включени в утвърдения прием на Русенския университет „Ангел Кънчев“. Общо одобреният прием е 41 566 бройки за студенти и 1 585 за докторанти. Тези 41 566 бройки, близо 35 600 са за кандидат-студенти след завършено средно образование, останалите са за ОКС „Магистър“ след бакалавър, така че не целият прием е за току-що завършили студенти или за такива със средно образование“, уточни Вълчев. 

През следващата година е утвърден и по-висок прием в професионалните направления „Общо инженерство“, „Химични науки“, „Машинно инженерство“. Просветният министър обясни, че това са професионални направления, които в най-голяма степен обезпечават индустриите с висока добавена стойност, където ако нямаме специалисти, ще претърпим най-голяма обществена и икономическа загуба. „Очакваме повече студенти да се включат в тези професионални направления“, добави той. 

Намален е приемът в професионални направления „Психология“, „Право“, „Икономика“. „За първи път сме намалили приема в професионално направление „Компютърна и комуникационна техника“. През последните години това, което виждаме е, че там в най-голяма степен се увеличава приемът за сметка на останалите инженерни професионални направления. Надяваме се, че това, макар и минимално намаление, ще доведе до повече студенти в останалите инженерни професионални направления“, допълни Вълчев. 

За първи път от 8 години е намален и приемът в професионално направление „Педагогика“. „Това е, защото ние вече нямаме недостиг на учители по „Предучилищна и начална педагогика“, поясни образователният министър и посочи, че от друга страна пък увеличават приема за учители в специалност „Педагогика на обучението по математика“, „Педагогика на обучението по физика“, по химия и информационни технологии, или комбинациите между тях. 

Вълчев отбеляза, че вече няма повсеместен проблем с недостига на учители, а има проблем с недостига на учители по определени дисциплини. | БГНЕС

Последвайте ни и в google news бутон