Обикновено рекламите се купуват и продават чрез автоматизирани търгове и се управляват от предприятия, използващи рекламни технологии - система, която също така определя кои онлайн реклами хората виждат, когато посещават уебсайтове.
Разследването на Бюрото за защита на конкуренцията установи, че Google е най-големият доставчик на тези инструменти в Канада.
Комисар Матю Босуел заяви в изявление, че тя „е злоупотребила с господстващото си положение... като е предприела действия, които принуждават участниците на пазара да използват нейните собствени инструменти за рекламни технологии“.
Надзорният орган обвини Google, че предоставя на собствените си инструменти преференциален достъп до рекламен инвентар, понякога продава реклами на загуба, за да блокира конкурентите си, и диктува условията за използване на чужди инструменти за рекламни технологии.
Босуел заяви, че ще поиска от трибунала да изравни условията на конкуренция, като принуди Google да продаде два от своите инструменти за рекламни технологии и да плати неуточнена санкция.
Говорителят на Google Дан Тейлър заяви, че компанията е готова да се бори с обвиненията, които според него „пренебрегват интензивната конкуренция (в този сектор), където купувачите и продавачите на реклами имат голям избор“.
През юни 2021 г. френският орган за защита на конкуренцията глоби Google с 220 млн. евро за облагодетелстване на собствените си услуги в сектора на онлайн рекламата.
Рекламните практики на Google са обект на разследвания или производства и във Великобритания, ЕС и САЩ.
Тази седмица технологичният гигант и правителството на САЩ се изправиха пред федерален съд по дело, което се върти около предполагаемото несправедливо господство на Google в онлайн рекламата.
Ако съдията установи, че Google е виновен, в нова фаза на процеса ще се реши как компанията трябва да се съобрази с това заключение. | БГНЕС