Италия глоби Meta за реклама на хазарт

Италианският орган за комуникации (Agcom) обяви, че е наложил глоба от 5,8 млн. евро на групата Meta за нарушаване на забраната за излъчване на реклами на хазарт, предаде АФП.

"На заседанието си на 20 декември Органът за регулиране на съобщенията наложи на Meta Platforms Ireland Limited Ltd глоба в размер на 5 850 000 евро за нарушаване на забраната за излъчване на реклама на хазарт", заяви Agcom.

Agcom "установи наличието на рекламно съдържание или друга реклама, включително непряка реклама, свързана с игри или залози с парични печалби, в 18 профила/акаунта (5 в Instagram и 13 във Facebook), както и 32 спонсорирани съдържания", допълни той.

От 2018 г. насам италианското законодателство забранява всяка форма на реклама, дори непряка, свързана с игри или залагания с парични печалби, както и с хазарт, особено в медиите, на билбордове и цифрови платформи, включително социални мрежи.

В качеството си на собственик и домакин Meta е била подведена под отговорност и санкционирана, обясни Agcom.

Американският гигант в областта на социалните мрежи, за който Европа е ключов пазар, вече е бил глобяван няколко пъти, по-специално за нарушаване на Европейския регламент за защита на данните и за това, че не е обработвал данни, свързани с непълнолетни лица.

Неотдавна Agcom глоби Youtube и Twitch по същите причини като Meta. /БГНЕС

Последвайте ни и в google news бутон