„Тестваме дигитален пазар за мебели втора употреба в Осло и Мадрид, за да помогнем на клиентите да се свързват, купуват и продават употребявани артикули Ikea помежду си“, заяви Толга Ончу, ръководител на отдел „Търговия на дребно“ в Ikea Retail.
Наречен Ikea Preowned, пазарът отвори врати за пробен период това лято и ще продължи до декември, предаде АФП.
„След декември ще направим оценка и ще вземем решение за следващите стъпки“, каза Ончу.
Този ход е най-новата инициатива на компанията за справяне с опасенията, че нейният бизнес модел води до свръхпотребление и отпадъци.
Преди това Ikea представи планове за отдаване под наем, ремонт и рециклиране на мебели, като целта е до 2030 г. да се превърне в кръгов бизнес.
Но за разлика от преди, когато Ikea купуваше употребяваните мебели на клиентите си, поправяше ги и ги препродаваше в магазините си, сега клиентите могат да продават директно един на друг в платформата.
Ikea заяви, че световният пазар на мебели втора употреба се разраства бързо, като прогнозираният годишен темп на растеж през 2024 г. е 6,4%.
Продуктите на Ikea съставляват 10 % от пазара на мебели втора употреба за дома.
Този ход е и част от промяната в стратегията на компанията, която предлагаше само големи складове извън градовете, а сега залага по-малки обекти в градските центрове и онлайн пазаруване. | БГНЕС