Месеци наред София остана без договори за поддръжка на пътната маркировка заради бездействието на Васил Терзиев. Вместо да пусне открит конкурс Терзиев даде директно цялата дейност на „Софинвест“. Това е т.нар. процедура „инхаус“, за която ПП-ДБ-СС години наред твърдяха, че е порочна практика, заяви кандидатът за депутат от ГЕРБ-СДС Георги Георгиев.
Сега, обладани от собствения си порок, в нарушение на закона, дадоха над 11 млн. лв. на общинска фирма, която няма достатъчно техника и екипи, и естествено е превъзложила на частни фирми – без търг, без конкурс, обясни Георгиев.
Той подчерта, че така с новия договор от 21 август благодарение на екипа на Терзиев стигаме до увеличение на цените за всяка отделна дейност по маркирането между 44% и 110%.
За най-често изпълняваните дейности увеличението по договора на Терзиев е между 60% и 110% надценка спрямо най-високите стари цени при Фандъкова. Това се вижда от публикувания договор от 21 август 2024 г., с който за полагането на 1 кв. м пътна маркировка боя общината плаща 65,36 лв., спрямо 28,40 лв. по предходните договори. Това е същата пътна маркировка с бяла боя тип "студен пластик" с перли и дебелина 2,5 мм, само че при „Промяната“ цената й скочи със 110%, добави Георгиев. Той е категоричен, че със 103% се е увеличила и цената на временната пътна маркировка с бяла маркировъчна лента. За нея софиянци вече плащат 158,71 лв. на кв. м. спрямо цената до преди няколко месеца от 78 лв. на кв. м. „Само“ 96% е скочила цената за софиянци на маркировка с бяла боя тип "термопластик" с перли - от 21 лв. на 53,82 лв. За 20 позиции по договора на Терзиев поскъпването е от 44% до 110%, заяви още Георгиев. Той подчерта още, че накратко, „Промяната“ на софиянци им струва двойно.
„Настоявам политическото ръководство на ПП-ДБ незабавно да обясни действията на Васил Терзиев и да отговори ще сезират ли прокуратурата за възможни закононарушения? Васил Терзиев дължи на софиянци отговори на следните въпроси:
Защо в нарушение на всички правила не организира открита процедура по Закона за обществените поръчки и остави София без действащи договори за пътна маркировка?
Защо възложи маркирането в нарушение на Закона за обществени поръчки на фирма без капацитет, техника и опит?
Защо цените на 20 от позициите са между 44% и 110% по-високи - как са обосновани тези рязко повишени цени за същите услуги при същите технически изисквания, пита Георгиев. | БГНЕС