Добре дошли в дома на шоколада Lindt в Цюрих. Фабриката за сладкото изкушение, намираща се на няколко минути от центъра на швейцарския град, е като дисниленд, който можеш да изядеш, разказва БГНЕС.
Музеят за шоколад в Килхберг, Цюрих, отваря врати в годината пандемията, а от тогава е посетен от почти милиард любители на шоколада от цял свят – по 350 хиляди всяка година. Купувате си билет и още на входа ви посреща една от най-зашеметяващите забележителности в Килхберг – високият повече от девет метра шоколадов фонтан, през който тече истински разтопен шоколад.
Спот за селфита и снимки за спомен във фоайето, откъдето започва обиколката из сладкия свят.
Първата зала е посветена на основаната съставка на шоколада – негово величество какаото! Какаото е познато в Швейцария като екзотичен деликатес още през 17 век. И именно тук 200 години по-късно се появяват някои от най-големите новатори и популяризатори на шоколада. През 70-те години на XIX в. именно швейцарските пионери превръщат шоколада в продукта, който познаваме днес - и превръщат Швейцария в страна номер 1 за любителите на шоколада. Когато швейцарското творение, разтапящо се в устата, завладява света в началото на XX в., шоколадът вече има дълга история.
Няколко големи изложбени пана представят опаковките на шоколада в годините назад, какви са били рекламите. Централно място е отредено за Cailler – най-старата съществуваща марка шоколад в Швейцария. Има и цяла експозиция посветена на емблематичните триъгълни форми на Toblerone, наподобяващи величествения връх Матерхорн, чието изображение бе премахнато от опаковката преди няколко години.
Следващата зала е посветена на другата основна съставка за първокачествен млечен шоколад. Млякото!
Безкрайните зелените поляни, запазена марка за Швейцария, по които свободно пасат щастливи крави не са измислена пощенска картичка, а самата истина.
От изложбата посетителите ще разберат за визията на Даниел Питър за млечен шоколад, копирана от цялата индустрия в страната, което превръща млечния шоколад в хит. Така шоколадът увеличава хранителната си стойност и едновременно с това се намалява количеството на необходимото скъпо какао.
След историята на какаото, донасянето му на стария континент, преработката, млякото, дистрибуцията из страната и рекламата, влизаме в най-желаната зала в Дома на шоколада Lindt – залата за дегустации.
Фонтани с натурален, млечен и бял шоколад бълват сладкото изкушение, а хора, говорещи на различни езици бързат да си вземат индивидуално опакована лъжичка, с която да опитат. Може да тествате безброй пъти и никой няма да ви направи забележка, защото шоколадът е специално удоволствие. Няколко крачки след това може да подадете ръка и парче превъзходен шоколад ще падне на дланта ви. Вкусовете са най-различни.
В края на тура в музея усмихнат шоколатиер ще ви прикани да вземете за вкъщи от най-разпознаваемите кръгли топчета с марката Lindt преди да продължите обиколката из центъра за върхови постижения в производството на шоколад.
Пресофисът на Дома на шоколада Lindt не успя да даде точен отговор на въпроса на БГНЕС какво е количеството шоколадови бонбони, което посетителите в музея изяждат всеки ден, но предоставиха други интересни данни.
Швейцарската шоколадова индустрия, представена от 17 активни компании, осъществява продажбата на 200 354 тона шоколад годишно с печалба от 1,7 млрд. франка годишно. Шоколадът в Швейцария дава работа на над 4600 души. Германия, Канада и Великобритания са пазарите в Топ 3, за които алпийската страна изнася сладкия продукт. | БГНЕС