Disney представя културното си наследство в Германия в мултимедийна изложба, включваща сувенири от вълшебното кралство, включително първия билет за Дисниленд и рисунки от най-известните анимационни филми, предаде АФП.
От Мики Маус до Марвел - изложбата, с която американският развлекателен гигант отбелязва своята стогодишнина, бе открита тази седмица в Мюнхен, първата спирка от европейската му обиколка.
Посетителите могат да видят 10 галерии, в които се смесват изображения, звук и текст, както и предмети, извадени от архивите на Дисни: сценарии, снимки, филмов реквизит, писма и сувенири.
Изложени са около 250 оригинални експоната, сред които рисунки от филма "Снежанка" от 1937 г., снежният глобус от "Мери Попинз" и първият билет за влизане в Дисниленд.
Дисни води началото си от 1923 г. През тази година Уолтър Елиас Дисни, млад рекламен художник от Канзас Сити, създава редица късометражни неми филми, които потапят реалната героиня Алиса в света на анимационните творения.
Договорът, подписан от Дисни за разпространението на "Алиса в страната на чудесата", е един от акцентите на изложбата в Мюнхен.
"Много днешни деца или млади хора не разбират, че Уолт Дисни е бил реална личност", казва Беки Клайн, директор на архива на Дисни.
Видеоклип на основателя посреща посетителите, когато те пристигат на изложбата.
Мики Маус се появява за първи път на екраните впоследствие през 1928 г. Изложена е и страница от оригиналния сценарий за дебюта на емблематичния герой "Steamboat Willie", където Мики е изигран като моряк.
Герои от Пепеляшка до героите от поредицата "Карибски пирати" са включени в изложбата, която открехва завесата за производството на най-известните филми на Дисни.
"Решихме да направим нещо, на което всеки би могъл да се радва, което независимо от възрастта или културния ви произход, ще разберете и ще му се насладите", каза Клайн.
Шоуто също така излага как Дисни изгражда империята си чрез придобиването на студия като Пиксар и Марвел, както и на филмовия франчайз "Междузвездни войни".
По подобен начин омагьосаното кралство се превърна в голям играч в бизнеса с онлайн стрийминг, посредством услугата Disney+, която наброява около 161 млн. абонати по целия свят.
Изложбата е отворена в Мюнхен до септември - избор, от който Уолт Дисни вероятно би бил доволен.
Той се вдъхновява от близкия замък Нойшванщайн за резиденцията на Спящата красавица - образ, който впоследствие ще представлява групата на Дисни като цяло. /БГНЕС