Днес внасяме законопроект, с който задължаваме всички големи вериги да публикуват всеки ден цените на основните продукти. По този начин хората ще знаят наистина кое се е вдигнало и кое не се е вдигнало, ще могат да сравняват и всички ние ще знаем актуалните, реалните данни и няма да разчитаме на някой представител на властта да отиде и да ни каже една вода в една верига колко била скочила.
Това заяви пред журналисти в парламента съпредседателят на „Демократична България“ и депутат от ПГ на ПП-ДБ Божидар Божанов, предаде репортер на БГНЕС.
„Вчера Румен Спецов излезе и показа как не се прави – излезе и хвърли някакви числа в ефира и изплаши хората. Направи внушение, че цените поголовно се вдигат и разбираемо заглавията бяха „от 5 до 40%, огромен ръст“, каза Божанов и бе категоричен, че единственият начин цените да не скочат е конкуренцията.
Божанов обясни, че от ДБ предлагат до средата на следващата година всеки ден тези данни да се публикуват както на сайтовете на търговците, така и да се изпращат на Министерство на икономиката и индустрията, което да ги обобщава и да ги предоставя на гражданите, които също да могат да правят този анализ.
„Това ще бъде в Закона за защита на потребителите“, уточни депутатът Мартин Димитров и посочи, че тази мярка е въведена в Хърватия и се прилага с огромен успех.
Според него има хора, които искат обратния ефект и през леви мерки да вдигнат цените, търсейки политическа изгода. „Това може да бъде спряно само със силна конкуренция“, добави той.
От вчера сме свидетели на сезон 1 от сериала „Пеевски иска да стане премиер“, смята съпредседателят на ДБ Ивайло Мирчев.
„В този сезон 1, в един от ключовите епизоди Румен Спецов, след като целува пръстена на Пеевски, става негов рекламен агент и започва да обяснява наляво-надясно как цените са скочили, за да може следващата седмица Пеевски да излезе с плаща на спасителя, на Супермен и да каже: сега в моите магазини за хората ние ще решим проблема с цените“, каза Мирчев.
По думите му това е сценарий, който се реализира от Пеевски, а Бойко Борисов „стои отстрани в ъгъла, гледа и не може да направи нищо, защото той дори не знаеше, че такова нещо е стартирано“. „Това е всичко, което се случва. За това е това уж вдигане на цените, каквото реално не съществува, защото става дума за няколко марки, които вдигат цените и Спецов, който е шеф на НАП, изиграва изключително лошата роля на рекламен агент на Делян Пеевски“, допълни той.
На въпроса на БГНЕС как ще коментира, че европрокуратурата влезе в Министерство на земеделието и храните, Мирчев отговори, че европрокуратурата трябва да влезе в почти всички министерства, само че истински, а не да ги предупреждават и да знаят два дни преди това.
„Ако не ги бяхме натискали ГЕРБ, в момента нямаше да сме поискали конвергентен доклад. Нека някой да го отрече това нещо“, заяви той по отношение на това, че Еврогрупата подкрепи членството на България в еврозоната, като отбеляза, че натискът от страна на ПП-ДБ е довел до това да бъде поискан конвергентен доклад и увери, че ще бъдем в еврозоната. | БГНЕС