Авиокомпаниите възобновяват дейността си след глобалния IT срив

Авиокомпаниите постепенно започнаха да работят отново, след като световни превозвачи, банки и финансови институции бяха разтърсени от един от най-големите ИТ сривове през последните години.

Проблемът беше причинен от актуализация на антивирусна програма.

На 19 юли на летищата по света се бяха струпали тълпи от пътници, които очакваха новини, тъй като десетки полети бяха отменени, а операторите се бореха да поддържат услугите в нормален режим, след като актуализация на програма, работеща под Microsoft Windows, срина системите.

Множество американски авиокомпании и летища в Азия вече възобновяват дейността си. От тази сутрин са възстановени услугите по регистрация в Хонконг, Южна Корея и Тайланд, а в Индия, Индонезия и на сингапурското летище Чанги работата е нормализирана.

„Системите за чекиране се нормализираха (на петте големи летища в Тайланд). Няма дълги опашки по летищата, каквито имаше вчера“, заяви пред репортери президентът на летищата на Тайланд Кирати Китманават пред АФП.

От Microsoft съобщиха, че проблемът е засегнал потребителите на Windows, използващи софтуера за киберсигурност CrowdStrike Falcon.

Компанията заяви, че е поправила проблема и се извини на "всяка организация, всяка група и всеки човек, който е бил засегнат“.

Цялостното възстановяване на нормалната работа може да отнеме няколко дни. | БГНЕС

Последвайте ни и в google news бутон