Netflix засили ангажимента си към анимето на световно ниво, като представи нови заглавия и ексклузивни кадри по време на изложението Anime Expo в Лос Анджелис. Платформата публикува и актуални данни за гледаемостта, които потвърждават, че японското аниме вече е излязло далеч извън рамките на нишовата култура и се е превърнало в основен жанр в световното стрийминг съдържание.
Според Netflix повече от 50% от абонатите ѝ — над 150 милиона домакинства или приблизително 300 милиона зрители — вече гледат аниме. Гледаемостта на жанра в платформата се е утроила за последните пет години, а 2024 г. е рекордна: 33 аниме заглавия са влезли в глобалния Топ 10 (неанглоезични), над два пъти повече в сравнение с 2021 г., съобщава „Hollywood Reporter“.
Аниме съдържанието е било гледано над 1 милиард пъти в глобален мащаб през 2024 г., като 80–90% от зрителите предпочитат дублирано аудио. В отговор на това търсене Netflix вече предлага аниме със синхрон и описания на до 33 езика. | БГНЕС