„Ре-акция: България и еврото“ – изложба в плакати популяризира еврото

Ще оставим едни произведения на изкуството, които чрез дигиталното ще бъдат съхранени завинаги в културната памет на България и Европа, каза зам.-министърът на културата.

„Това е една общонационална кампания за популяризиране на еврото. Авторите представят един жанр в изкуството, който трябва да бъде отреден към един от най-динамичните и най-реактивните“. Това заяви заместник-министърът на културата доц. Тодор Чобанов за изложбата „Ре-акция: България и еврото“, на която бяха показани плакати, свързани със смяната на валутата у нас, предаде БГНЕС.
Плакатът е синтез от много други изкуства. Ще оставим едни произведения на изкуството, които чрез дигиталното ще бъдат съхранени завинаги в културната памет на България и Европа, добави Чобанов. 
Той е убеден, че тази изложба ще може да се покаже и на други места и че тя ще може да пътува из Европа.
Автори на изложбата са проф. Божидар Йонов, Каталина Василева, Радослава Боор, Люба Томова, Ненко Атанасов, Дамян Дамянов, Георги Георгиев – Аршата, Иван Кашлаков и Мила Лозанова.
„Плакатът е най-демократичното и най-динамичното изкуство. Истинското му място освен в галериите е и на улиците. Надяваме се версия на тази изложба да се появи по различни български улици в различни градове. Убедени сме, че важните събития трябва и е логично да намират своето отражение в плаката. Той има привилегията да говори на различни езици и с различни изразни средства. Това е едно начало, което силно се надяваме да имаме силите да продължим“, каза и кураторът на изложбата Албена Спасова. | БГНЕС

Последвайте ни и в google news бутон