Заместник-министърът на здравеопазването доц. Петко Стефановски подчерта, че са на финала на една изключителна полезна за обществото функционалност, която се очаква да влезе в експлоатация до няколко дни.
„България се нарежда на едно от челните места по електронизацията в цяла Европа“, категоричен е той и посочи, че всеки пациент ще има достъп до всичките си данни.
По отношение на достъпа до профилактичните прегледи, заместник-министърът на здравеопазването подчерта, че с нотификациите, които всеки ще получава на телефона си, ще вижда кога му предстои профилактичен преглед и пр., с което се повишава и профилактиката в България.
Борис Костадинов, технически директор в „Информационно обслужване“ посочи, че системата се движи много добре за държава като нашата. По думите му много граждани изпитват затруднения със сдвояването на приложението към мобилния телефон и затова е разработен нов процес, който да подпомогне гражданите, като всеки един гражданин ще може с помощта на служител на „Информационно обслужване“ да сдвои модула към телефона си, като служителят генерира еднократен QR код.
„Не е необходимо гражданинът да ходи повторно там, освен ако не си смени телефона или не изтрие приложението“, каза той и посочи, че колцентърът на „Информационно обслужване“ работи денонощно е винаги на линия при въпроси или необходимост от помощ.
Следващата функционалност е новият модул, наречен „Дългосрочна грижа за здравето“. „Първата и най-важна стъпка е гражданите да имат лесен достъп и да знаят какво всъщност им се полага по отношение на профилактиката“, обясни Костадинов.
Проф. Момчил Мавров, временен управител на НЗОК, заяви от своя страна, че много се радва, че все по-често се говори за модернизация на процеса и за включването на пациента във всички тези процеси, отбелязвайки, че най-голям интерес на пациента е да има достъп до информация. „Пациентът ще започне да бъде проактивен и сам ще иска допълнителна информация за всичко, което касае неговото здравословно състояние“, каза още той.
Във всеки областен град има офиси на „Информационно обслужване“, където гражданите ще могат да получат съдействие от служителите.
Услугата ще е налична от началото на септември месец. | БГНЕС