Световният лидер в областта на аудио платформите Spotify обяви, че съкращава работната си сила със 17%, или 1500 души, за да намали разходите си в условията на забавящ се икономически растеж, предаде АФП.
Това е третият кръг от съкращения на работни места, след като шведската група вече обяви съкращаването на 600 работни места през януари и на 200 през юни в подразделението си за подкаст.
Съкращенията на работни места са част от вълна, която от началото на 2023 г. обхваща световната технологична индустрия, особено американските гиганти като Meta, Alphabet и Amazon.
"Наясно съм, че за мнозина съкращение от такъв мащаб може да се окаже изненада предвид неотдавнашния положителен отчет за приходите и нашите резултати", пише главният изпълнителен директор Даниел Ек в писмо до служителите.
През третото тримесечие групата отчете рядка нетна печалба от 65 млн. евро в сравнение със загуба от 166 млн. евро година по-рано, благодарение на 26% увеличение на броя на активните потребители до 574 млн. Целта на групата е до края на годината броят на активните потребители да достигне 600 млн.
Съкращенията имат за цел да "приведат Spotify в съответствие с нашите бъдещи цели и (да) гарантират, че сме подходящо подготвени за предстоящите предизвикателства", обясни той в писмото.
Според Ек през 2020 г. и 2021 г. компанията "се възползва от възможността, предлагана от по-евтиния капитал, и инвестира значително в разширяване на екипа, подобряване на съдържанието, и маркетинга.
"Сега обаче се намираме в много различна среда и въпреки усилията ни да намалим разходите през последната година, структурата на разходите ни за постигане на целите ни все още е твърде висока", добави той, като посочи "икономическия растеж, който се забави значително".
През 2022 г. и 2023 г. Spotify, която е регистрирана на Нюйоркската фондова борса, е била "по-продуктивна, но по-малко ефективна. Трябва да бъдем и двете". /БГНЕС