„Маркет линкс“: ПП – 20.9%, ГЕРБ-СДС – 20,4%, ДПС – 13.3%, Възраждане - 11,8%, БСП – 6,6%

Малка е разликата между водещите партии ГЕРБ-СДС и ПП в началото на предизборната кампания. Това показва проучване за електоралните нагласи на „Маркет линкс“ и бТВ.

ГЕРБ-СДС – 20,4%, ПП – 20.9%, ДПС – 13.3%, Възраждане - 11,8%, БСП – 6,6%. Това са петте партии, които със сигурност ще влязат в парламента според проучването. Под бариерата са Български възход – 2,4%, ИТН – 2,3%, Левицата – 2,3%.

Трудно е да се предвиди някоя от тези партии да образува самостоятелно правителство, така че според „Марке линкс“ със сигурност ще има коалиционна форма на управление. Има едни 14% от хората, които биха решили в последния момент преди изборите за кого ще гласуват, така че и това може да промени политическата картина.

От заявилите ще гласуват за ПП, процентът на твърдо решилите да гласуват е по-голям, но в ГЕРБ – СДС може да търсим вариант и за електорален резерв, тъй като мобилизацията там не е на толкова високо ниво, според социологическата агенция. При Възраждане има известно нарастване на политическата подкрепа. Столетницата отбелязва постоянен низходящ тренд.

Недоволството е естествена реакция при покачващите се цени. Тя е показателна и за дългата липса на вземане на мерки от страна на институциите, които не оправдават доверието на гражданите, каза Добромир Живков от Маркет линкс. През тях се създава тази представа, че държавата е тази, която контролира цените.

Видяхме, че на предишните избори много се работеше със страховете и притесненията на избирателите. Въпреки това ние преживяхме трудностите и според мен това значи, че тази кампания няма да бъде толкова фокусирана върху страховете от икономическа криза и инфлация, а по-скоро върху пътя ни към бъдещето и развитието на страната, добави Живков. /БГНЕС