Директорът на "Пирогов": Агресията към лекарите затруднява нашата работа

Проблемите в Спешната помощ са най-различни. В хода на работата всеки един, който има отношение, се опитва да работи и да ги отстранява, от една страна, а от друга страна, - хората, които работят в Спешната медицина, са длъжни при наличието на проблеми да могат да бъдат адекватни.


Това заяви д-р Валентин Димитров, изпълнителен директор на УМБАЛСМ "Н. И. Пирогов", предаде репортер на БГНЕС.

“Апелирам пациентите и хората за едно нещо - хората, които идват с линейките, хората, които ви посрещат пред триажната зала и шоковата зала, - това са лекари, фелдшери и медицински сестри, които са хора като вас, работят 24/7 и са там, за да ви окажат спешна помощ. Преценката едно състояние дали е спешно, е на квалифицираните екипи. Разбира се, когато човек е пострадал, той смята, че е най-спешният, но нека да не забравяме, че всеки един човек и всеки един екип има определен капацитет, и с възможностите си той може да покрие определен брой пациенти. Нетърпеливостта на хората, агресията, изискванията към лекарите не подобряват нашата работа, а я затрудняват. Апелът ми е нека да бъдем по-толерантни ние като пациенти от една страна, защото всеки лекар е и пациент, и от друга - към хората, които ни посрещат, за да може и те да бъдат адекватни”, добави д-р Димитров.

Той посочи, че младите лекари в момента се насочват към специалности, които са по-добре заплатени и занапред дават по-добри възможности за финансова реализация. “Спешната помощ е звеното, в което има най-много работа, но винаги остава недофинансирано".

“Радостното е, че има и млади хора, които са отдадени, екшънът в спешната медицина ги привлича много повече отколкото парите, които биха получили", допълни ръководителят на спешната болница. И припомни, че държавата трябва да се грижи по-добре за здравеопазването: "ако държавата не застане зад "Пирогов" като единствена най-голяма спешна болница с едно финансиране по по-различен начин, винаги ще има недостиг”, обясни той./БГНЕС