“Използването на ветрило е начин за невербална комуникация и традиционно средства за флиртуване. Тази година модните тенденции изискват свежи и пъстри тонове - цветовете на лагуната, дъгата, пустинята Сахара, но тотален хит е розовото. В плажните облекла, а и не само, бъдещето е на устойчивата мода!”. Това заяви ексклузивно в интервю за БГНЕС проф. Любомир Стойков, експерт по имидж и стил.
Проф. Стойков подчерта, че използването на ветрило не е нещо ново и, че това е една чудесна традиция, както и, че вярва, че тя няма никога да умре по няколко причини. “Първата е функционалната причина - в жегите ветрилото е един много полезен аксесоар за прохлада, за доставяне на наслада. Да не забравяме, че сред първоначалните мотиви за откриването и налагането на ветрилото е и разгонването на досадните насекоми, така че не мисля, че това е отживелица, дори напротив – ще става все по-актуално. Дори ако се вгледаме в миналото и историята на ветрилото, ще трябва да отбележим, че то е въведено хилядолетия преди Новата ера, а в Европа е пренесено през 12-ти век”, припомни професорът, след което поясни, че е добре да се има предвид езикът и символиката на ползването на ветрилото. “Тук говорим за етикет и за невербална комуникация или още – език на тялото. Ако например ветрилото ви се намира от дясната страна, това означава, че вие давате положителен отговор на флирт, ако ви е отляво, това значи, че отговорът е „Не“. Ако пък изпуснете ветрилото, това означава, че винаги ще принадлежите на обекта на вашите чувства”, поясни проф. Любомир Стойков.
Той сподели, че когато става въпрос за ветрило в съзнанието му изпъква образът на Кайзер Карл. “Това е Карл Лагерфелд, един от най-гениалните модни дизайнери, който 40 години преди да си отиде от този свят, реши да направи ветрилото свой запазен знак. Кайзерът се повяваше не само през лятото, но и през зимата и останалите сезони, винаги с ветрило в ръка”, коментира изтъкнатият професор. “Бях любопитен кое го е накарало, освен традиционния мотив да се отличава с нещо, но в едно интервю в типично негов ироничен и саркастичен стил Лагерфелд сподели, че ветрилото му служи като средство за хора с лош дъх”, сподели с насмешка модният експерт, след което заяви, че супермоделът Наоми Кембъл пък е използвала ветрило с моторче, което улеснява самото раздвижване на въздуха. “Много е интересна темата за ветрилата и аз определено мисля, че то е и ще бъде винаги един чудесен аксесоар и част от елегантната външност. Черните ветрила да идеален оптичен център и акцент в аутфита на всяка жена. Днес, например, са особено модерни ветрилата с кръгъл, овален дизайн“, подчерта проф. Стойков.
Той обясни, че тази година модните тенденции изискват свежи и пъстри тонове. “Човечеството се съвзема от тригодишната пандемия и постковид ситуацията дава възможност да наваксаме пропуснатото по време на изолацията и да компенсираме естетическия дефицит. Това, което е модерно тази година, особено през лятото, са, както обичам да казвам, цветовете на дъгата, на сладоледа, на лагуната, на пясъка, на пустинята Сахара. Особено актуални с пъстри и витални тонове. Много е важно да имаме предвид, че големи гиганти в сферата на модата лансират една по-женствена линия на обличане. Забелязват се елементи, които напомнят на формата на корсета и силуетите, които навяват асоциации със стила Арлекино и визията на водещи персонажи на италианската Комедия дел арте, изобщо една колоритна и емоционално зареждаща мода, която подсказва на хората, че трябва и чрез облеклото си да направят необходимото, за да излязат от сянката на прозаичното всекидневие”, обясни експертът по имидж и стил, след което подчерта, че няма как да избегнем и темата “Барби”.
„Най-актуалните тонове и безспорно хит на сезона е розовият цвят! Модерни са също багрите на лавандулата, цвета лайм и като цяло - цветове, които са близо до природата и действат на нашата душа, вдигат градуса на нашето настроение. Розовият цвят стимулира производството на допамин, хормонът на щастието, на удовлетворението”, каза още проф. Стойков. Той изрази задоволството си, че в модата тази година нахлуват повече романтични, женствени елементи. “Това става чрез бродерии, дантели, ресни и пайети”, поясни експертът. Относно плажните облекла проф. Любомир Стойков обясни, че има тенденция за минимизиране на банските костюми, така че всеки, който здраво се е старал във фитнеса може да излезе и да се появи на плажа със съответното самочувствие, но целите и “устойчивите” бански също имат и все повече ще имат привилегировано място под слънцето.
“В същото време много актуален хит са и целите бански костюми. Те се срещат дори в разновидности с ръкави, което е един знак, че може и по този начин да се противопоставим на климатичните промени и да намерим баланс между себе си и природата. В този смисъл своята тежка дума казва и устойчивият (етичният) бански костюм, защото на мода са плажните облекла, които са направени от рециклирани материи - от пластмасови бутилки, рибарски мрежи, отпадъците от Световния океан и др.
След съответното рециклиране те са чудесна суровина за изработката на актуални бански костюми. Това позволява на всеки, който притежава такава дреха, уверено да заяви: “Аз също с нещичко помагам в борбата с климатичните промени и със замърсяването на природата”, смята медийният и моден експерт и подчертава, че перспективата е в устойчивата мода. “Все повече знак за външен и естетически престиж ще бъде произходът на материята. Като преподавател в Националната художествена академия в специалност “Моден дизайн”, мога с удовлетворение да заяви, че нашите студенти все по-ефективно си служат използват рециклирани материи и все по-усърдно работят в сферата на устойчивата мода и етичния дизайн!“, сподели за БГНЕС експертът по имидж и стил проф. Любомир Стойков. /БГНЕС