Тази година, както и предни години, наблюдаваме повече търсене на белите алкохоли – водка, и изключително много се набляга на джина, като последните години доста се вдигнаха продажбите на джина и на розовия джин като нов продукт, появил се преди две или три години, и на газираните напитки като цяло, т.е. коктейли, които съдържат сок, сода, просеко освежават клиентите.
Това каза в интервю за БГНЕС Любомир Белчев, бармениджър в едно от най-посещаваните заведения на столичния булевард „Витоша".
С него разговаряме за това кои са напитките, които клиентите най-често си поръчват в горещите дни тази година.
„Имаме няколко коктейла, които са с различни видове тоници, и съответно съдържат и просеко, което пак допълва това, което ви казах, че газираните напитки и газираното като цяло отварят вкусовите качества на съставките в коктейла и просто става, така да се каже, една еуфория във вкусовите рецептори на клиентите", отбеляза Белчев.
Бармениджърът добави, че има разлика в цената на напитките спрямо миналата година. „Икономиката го изисква по един или по друг начин. Има леко увеличение на напитките, но знаете, има ред причини за това – горива, война и т.н. Нормално е, просто така върви икономиката", подчерта той.
Белчев коментира, че коктейлите в заведението, в което работи, са общо 25, като пет от тях са аперитивни, т.е. те са с по-ниско алкохолно съдържание.
Бармениджърът заяви, че има увеличение на продажбите на италианското джелато, което предлагат на своите клиенти. „Малко над 50% е увеличението, като се опитваме като джелатерия да допълваме всяка година с нови продукти и сладоледи, които са с различен вкус. Така че и тази година имаме няколко нови продукта, респективно и потреблението се е качило на база на горещините", обясни той, като уточни, че предлагат над 15 вида сладолед.
Белчев посочи, че като заведение са заложили на по-летни продукти, както и на няколко екзотични. „Имаме няколко коктейла с личи, няколко с маракуя и съответно имаме типично сезонни неща, като ягоди, малини, ананас./БГНЕС