„За това ревю взех за отправна точка сцената от филма на Спилбърг "Извънземното", когато майката отваря гардероба, за да разкрие свят от плюшени животни...“ обяснява зад кулисите артистичният директор на Bottega Veneta Матийо Блази.
„Изненадата на един въображаем свят, светът на детството, където всичко е възможно, където всичко е игра, радост, приключение“, каза той.
Блази се е стремял да пресъздаде децата, които пробват дрехите на родителите си, или дори първия учебен ден, „когато родителите са подготвили перфектното облекло за детето си, което се обръща наопаки“.
Резултатът рокли, които са малко по-големи, тоалети с единия крак в панталон, а другия в пола, наслагвания или гънки.
Мадона пък седеше на първия ред на ревюто на Dolce & Gabbana - лицето ѝ едва се виждаше под черния дантелен воал.
Модният подиум се превърна в почит към „Материалното момиче“, като всички модели бяха с руси перуки, някои с корсети, други в черни мъжки смокинги.
Шоуто беше наблюдавано не само феновете на модата, но и от инвеститорите.
Основана през 1966 г. във Виченца в североизточния италиански регион Венето, марката, известна с тъканите си кожени изделия и експертната си изработка, става част от френската група Kering през 2001 г.
И тъй като флагманът на Kering - марката Gucci - в момента е в спад на продажбите - с 20% през първата половина на тази година - компанията се надява да извлече максимална полза от по-малката си и не толкова ефектна италианска марка.
През първата половина на 2024 г. Bottega Veneta отбелязва ръст на приходите от 3% до 836 млн. евро. Приходите на Gucci, макар и със значителен спад, са 4,1 млрд. евро - почти половината от всички приходи на Kering в размер на девет милиарда евро.
Така че, въпреки че Bottega Veneto може да е капка в морето на луксозната група, тя е обещаваща - и това върви ръка за ръка с нейния отличителен подход към модата.
Bottega Veneta процъфтява благодарение на дискретна хиперексклузивност, ръководена от френско-белгийския Блази, който пое поста творчески директор в края на 2021 г. | БГНЕС, АФП