Заедно с кмета на Столична община Васил Терзиев успяваме да преодоляваме всяко едно предизвикателство, свързано с градския транспорт, каза Павлов и подчерта, че за групата на „Продължаваме промяната – Демократична България (Спаси София)“ градският транспорт е кауза. Той посочи, и че активно работят и със синдикатите, за да подобряват условията на работа.
„За нас е изключително важно да слушаме какви оплаквания и очаквания имат гражданите от градския транспорт“, каза заместник-кметът по транспорт и добави, че това, което най-много отблъсква хората, е липсата на хигиена.
Павлов съобщи, че е обявена обществена поръчка за 18 трамвая за междурелсие 1435 мм, като предстои обявяване на поръчка за къси, нископодови и климатизирани трамваи.
„Тази година увеличихме заплатите на служителите в градския транспорт с 15%“, каза общинският съветник от ПП-ДБ-СС Симеон Ставрев, а следващият приоритет е тези шофьори, които искат да карат повече, да получават по-голям бонус. По думите му това най-вероятно ще бъде реализирано в кратки срокове. „Със синдикатите работим много добре и по този въпрос“, добави той.
Ставрев отбеляза, че въпреки, че превозните средства са лицето на градския транспорт, депата са не по-малко важна част. „Обмисляме да направим капиталова програма за инвестиция в депата“, обяви той.
Председателят на групата на ПП-ДБ-СС н СОС Борис Бонев отбеляза, че се довършва ремонтът на бул. Рожен, както и че предстои стартиране на ремонтите на бул. Стамболийски и на бул. Княгиня Мария Луиза.
„Възлага се проектиране на скоростен трамвай по бул. Тодор Каблешков до изоставеното трасе в Дървеница“, обяви още той и уточни, че според всички проучвания този трамвай ще бъде най-използваната трамвайна линия в София и предстои обявяването на обществената поръчка за проектирането.
Много често подобряването на пътната безопасност е свързано с пътната инфраструктура, заяви Бонев и отбеляза, че първата от 12 нови камери за скорост, беше поставена на бул. Черни връх и следва поставяне на камери на Околовръстното, на бул. Ал. Малинов и на бул. Сливница, както и на други проблемни точки.
По отношение на паркирането и контролът при паркирането, той обясни, че от началото на мандата са прегледали 300 имота в кварталите на София за потенциални места за изграждане на паркинги. „Избрахме първите 15 подходящи терена, на които могат да бъдат изградени паркинги. Защитихме 400 хил. лева по програма на МРРБ за проектирането на първите 7 паркинга“, каза още общинският съветник.
Общинският съветник Димитър Петров посочи свързването на 7 основни велосипедни коридора. „Има търсене на велоалеи в София, което означава, че ние ще продължим в тази посока“, обеща той.
Според Борис Бонев ул. Цар Иван Шишман има потенциал да бъде пешеходна, но ако бъде превърната в пешеходна зона, няма да бъде с облика на Витошка.
„2025 г. ще бъде тежка година за трамвайния транспорт, защото много от трасетата ще бъдат затворени за ремонт, но след това ще можем да се похвалим с мрежа, която не унищожава трамваите“, каза още той.
На въпрос в кои столични квартали са набелязаните терени за изграждане на паркинги, той отговори Младост, Люлин, Обеля и Овча купел. | БГНЕС