Баща и син Недялкови: Младите възродиха винила и музиката на физически носител

Недялков-баща е собственик на музикална компания „Стефкос мюзик“ – бизнес, с който се занимава от 28 години и познава всичките му аспекти

Винилът е ритуал, той е емоция, красив – като картина. Музиката може да се чуе и в интернет, но все повече хора искат да я притежават. 

Общото мнение споделиха пред БГНЕС Костадин Недялков и Христо Неделяков – баща и син - две поколения, които освен роднинската си връзка обединяват общата си страст към музиката в най-новия магазин за музика на физически носители в сърцето на София. 

Недялков-баща е собственик на музикална компания „Стефкос мюзик“ – бизнес, с който се занимава от 28 години и познава всичките му аспекти – от продуцентска и издателска дейност, до днешната търговия на музикални продукти. 

25-годишният му син Христо е по магазините от 6-7 клас и днес е първостепенна сила в магазина за плочи, дискове и аудио касети. 

„Винилът по цял свят се завърна много отдавна, но последните 5-6 години започна да се завръща и в България, особено от 2021 насам. Хората, които си купуват плочи, искат да видят обложката, да прочетат какво е написано. Обложките на някои плочи се смятат за произведение на изкуството“, споделя Костадин Неделяков.  

Питаме го каква е разлика между потребителят от преди 20 години и потребителят сега:  

„Преди 20 години имаше много българска музика, издаваха се дискове, имаше много продуцентски и издателски компании. Днес младите хора слушат нова музика, тя е достъпна. Това, което го слушат в интернет, след това идват и го търсят на плочи и на дискове. Този бизнес се върна благодарение на тях, защото те искат да колекционират, искат да имат физическия носител, искат да го слушат в много добро качество. Те казват така: Аз мога да го чуя в интернет, но искам да го притежавам, искам да имам тази плоча, искам да имам този диск, искам да имам колекция“.

При положение, че не е виждал стария потребител, 25-годишният Христо описва младите потребители като хора, които оценяват музиката.

„Откакто направихме магазин тук създадох приятелства! Появяват се нови и интересни хора, виждам светлина в тунела, че физическият носител е главното нещо“. 

На предразсъдъците, че този бизнес не може „да те храни“ и бащата, и синът са категорични: Трябва да си манияк, за да рискуваш всичко и да отвориш музикален магазин. Трябва да го правиш със сърце и душа!  

Като един от дигитализаторите на голяма част от вечната българска естрада Костадин Недялков не изпитва сантименти по „Балкантон“, чиято сграда стана повод през изминалата седмица за обществено недоволство. 

"Балкантон" е била направена, за да изиграе своята роля по времето на социализма. Тогава са били само те. С появата на западните фирми, ролята им намаляваше и намаляваше. След разпадането на този строй нищо не можаха да направят и какво значи „емблематична сграда от социализма“, пита с недоумение Недялков. 

Все пак според него идеята част от сградата да се превърне в музей, е удачна, най-малкото защото някога там се създаваха записите на българските изпълнители.  

За сина му Христо същинският проблем на днешното време е, че голяма част от българските музиканти не знаят къде и как да издават музиката си, защото липсва продуцентска среда. 

„Има много ценни неща, има страхотни млади български изпълнители. Не искам да имаме 10 плочи на 10 изпълнители, искам да имаме пет пъти повече“, казва младият мъж.

За финал Недялков-младши дава и един потребителски съвет: За да не „скача“ плочата,  решението е на пазара да има качествени грамофони, а не бюджетните с китайски иглички, до които потребителят прибягва масово. Според него ерата на CD плейър в автомобила трябва да се възроди. | БГНЕС

 

Последвайте ни и в google news бутон