Как дигиталният маркетинг еволюира през последните години, какви тенденции трябва да следват маркетолозиите, за да максимизират резултатите. На тези и още много въпроси отговаря експертът с повече от 15 години опит в областта на дигиталния маркетинг, Андре Мачадо.
През последните години се наблюдава нарастваща тенденция, че все повече оператори използват инструменти за автоматизация на маркетинг процесите, за да увеличат мащаба на кампаниите си и да оптимизират резултатите си. Автоматизацията е ключова и се използва с цел ефективно привличане на нови потребители, заявява Андре Мачадо. Той подчертава, тази технология автоматизира закупуването на дигитална реклама в реално време, като същевременно филтрира и показва контекстуално подходящо рекламно съдържание на различните аудитории, което е изключително ефикасно и ограничава загубите на ресурс. Обхватът на тези реклами и скоростта, с която се доставят, увеличават до 2,2 пъти броя на кликванията, което би било невъзможно да се повтори ръчно. По наши оценки намаляването на ръчните операции в този процес спестява на клиентите до два месеца производителност годишно, коментира Мачадо.
Попитан кои според него са най-важните условия за успех при медийното планиране за афилиейти конкретно в сектора на онлайн гейминга, Мачадо отговори: "Ако операторите могат да разберат по-добре интересите и навиците за сърфиране на своите потребители, те ще могат да ги ангажират по-ефективно с персонализирано съдържание. Това е от ключово значение за привличането на нови клиенти, повторното ангажиране на съществуващите и изграждането на разпознаваема марка. Важни са и маркетинговите инструменти за анализ на потребителското поведение, които отчитат взаимодействието между аудиторията и марката. Този персонализиран подход ангажира по-задълбочено, осигурява по-големи конверсии, лоялност на клиентите и ръст на приходите, като същевременно ограничава загубите от реклама и компенсира правилните партньори и афилиейти".
На въпрос как вижда ролята на анализа на данни за бъдещето на афилиейт маркетинга и кои инструменти или методологии смята за най-ефективни при оптимизирането на кампаниите, Мачадо отговаря, че ролята на изкуствения интелект не може да бъде подценявана, но той се нуждае от информация, за да бъде ефективен. "Добри резултати се постигат, когато тези два инструмента са комбинират, за да се извлече най-голяма полза за бизнеса. При наличието на информация за поведението на различните потребители в онлайн пространството изкуствения интелект се превръща в ключов способ за операторите да създават качествени кампании", заявява Мачадо. На въпрос за това как съветва афилиейтите да се справят с рисковете, свързани със спазването на законодателството относно рекламата в онлайн гейминга, като същевременно максимизират приходите си, Мачадо заявява, че като се фокусират върху създаване на интересно съдържание за потребителите и интегрират на инструменти за персонализация, управлявани от изкуствен интелект. В днешно време изкуствения интелект позволява на компаниите да планират и адаптират съдържание за месеци напред – задача, която до скоро бе истинско предизвикателство, добавя Мачадо.
Попитан за новите тенденции, които предвижда, че ще оформят бъдещето на медийното планиране, той отговаря, че по същия начин, по който футболните клубове разпределят ефективно бюджетите си за трансфери, за да постигнат най-добрите резултати на терена, операторите, които изпълняват ефективни маркетингови стратегии, най-вероятно ще успеят на пазара. Като използват данните и изкуствения интелект в рамките на най-новите рекламни технологии, операторите могат да разберат по-добре своите потребители, да открият бързо аудиторията си и да им предоставят съдържанието, което е най-подходящо за тях, допълни Мачадо.
Днес, 15 май, Андре Мачадо ще се включи в безплатен уебинар на тема „Значение на медийното планиране в афилиейт пространството“, организиран от конференция EEGS. По време на него ще се впусне в повече детайли темата и ще даде практически примери и съвети. /БГНЕС