За да избегне подобни забавяния, от VZBV казват, че са "отворени" за извънсъдебно споразумение, но "в този случай VW ще трябва да плати значителна сума в крайна сметка", каза Мюлер пред AФП.
Като се има предвид голямото разнообразие от случаи под чадъра за групови действия, VW „трудно може да си представи“ масовото уреждане на исковете.
В началото на юли съдиите отбелязаха в предварително становище, че някои собственици, изброени сред ищците, живеят в чужбина.
Това може да означава, че германското законодателство не се прилага за тях.
От Volkswagen заявиха, че два процента от изброените живеят в чужбина и 10 процента са дублиращи се записи.
Заедно с груповото производство в Германия са заведени 61 000 индивидуални дела, а някои от тях вече доведоха до извънсъдебни споразумения.
30 милиарда евро
От 2015 г., когато Volkswagen призна, че е манипулирал 11 милиона превозни средства по света, за да заблуди тестовете за емисии, скандалът е коствал на групата над 30 милиарда евро (33 млрд. долара)глоби, обезщетения и съдебни разходи.
По-голямата част от тази сума - 22 милиарда долара - е отишла в САЩ, докато в Германия VW досега е платил само 2,3 милиарда долара, разпределени в три глоби.
Наред с собствениците на автомобили инвеститорите претендират за щети за претърпените от тях загуби, когато цената на акциите на групата се понижи.
И по-рано тази седмица главният изпълнителен директор Херберт Дийс и шефът на надзорния съвет Ханс Дитер Пьотшбяха обвинени в манипулиране на пазарите.
Бившият изпълнителен директор Мартин Винтеркорн, който се оттегли заради скандала, също е обвинен в измама.
Извън правните бойни полета, "Дизелгейт" ускори намаляването на статута на дизела като нисковъглеродна алтернатива на бензина, предпочитан от държавните субсидии.
В Германия пазарният му дял сред новите регистрации е спаднал от 46 на 33 процента, а нивото на азотните оксиди (NOx), отделяни от автомобилите, рискува да им спечели забрани в централните части на някои градове.
„Дизелгейт“ е "част от историята на групата", подобно на известните модели Beetle и Golf, казва шефът на марката VW Ралф Брадщетер.
Но добави, че компанията се е „променила дълбоко“, инвестирайки 30 милиарда евро в нов електрически диапазон, за да „си възвърне уважението на обществото“.
"Дизеловата криза беше катализатор за нашата трансформация", заяви Брандщетер пред AФП в наскоро дадено интервю. /АФП