В отговор на търсенето както Lark & Berry, така и Kimaï разшириха бизнеса си, за да включат годежни пръстени.
"Много хора си казват, че може да си вземат нещо по-голямо, по-хубаво и по-евтино. То пак ще е вечно, пак ще е диамант, а другите пари можеш да похарчиш за преживявания, например за по-добър меден месец", казва Чавес.
Етични компании - етични диаманти
Потребителите не само ценят повече преживяванията, но и се стремят да инвестират в етични компании. Понастоящем за потребителите е предизвикателство да разберат произхода на добитите диаманти поради многото стъпки и броя на ръцете, през които преминават, преди да стигнат до магазина.
Вместо това Kimaï обещава пълна проследимост. Те работят с лаборатории в Израел, които посещават и поддържат тесен контакт с тях.
Лабораториите използват възобновяема енергия за създаването на диамантите, а социалната и екологичната устойчивост на техните бижута е основен принцип на компанията.
"Стойността е донякъде субективна", обяснява футурологът Джералдин Уори. "Има такъв клиент, който търси устойчив вариант и пренастройва пазара по начина, по който вижда редкоземните минерали и скъпоценните камъни."
"Аудиторията на диамантите, отгледани в лаборатория, се съобразява с устойчивото развитие, което означава не само да се извлича по-малко от планетата, но и да се извлича по-малко от хората и да се осигуряват добри условия на труд. Това е потребител, който има емоционално възприятие за стойност. Те възприемат този артикул като нещо чисто и неподправено", продължава Уори.