Облекло тип клоун се превръща в нова мода

Ярките тоалети в стил клоун, наречени "клоункор", се превърнаха в нова тенденция благодарение на потребителите на TikTok и известни дизайнери. Съответният материал пуликува британското списание за мода и изкуство i-D.

Съобщава се, че хаштагът „clowncore“ (#clowncore) има 210 милиона гледания във видео услугата TikTok. Потребителите създават модно съдържание от клоунадата и майтапчийството, използвайки подходящ грим и комбинации от ярки цветове и щампи. Освен това естетиката на клоуна започва да присъства в колекциите на различни марки и дизайнери, включително Paloma Wool, (Di)vision, Christopher John Rogers и Charles Jeffrey Loverboy.

Според американската модна дизайнерка Батшева Хей, която показа огромни бухнали рокли, украсени с помпонове и волани, налице е била специална предпоставка за появата на "клоункор". „Клоунски стил на колекцията произтича от желанието да се забавляваме, да се отдалечим от сериозността, която е заляла всички нас, понеже преминаваме през много тъжен и труден момент. Светът сега е толкова страшен и мрачен, че много строгите и сдържани дрехи наоколо идват в повече“, коментира тя.

От своя страна създателката на модното съдържание Кели Хейер отбелязва, че популярността на този стил се обяснява с мотиви за бягство (от английската дума escape - "бягство", "спасение"; понятие, използвано в изкуството, психологията и философията, едно от значения на които е желанието на човек да избяга от реалността). „Има желание да бъдеш неудобен, забавен и помпозен, когато наоколо се разпростира мрак. Трябва да намерим положителни емоции някъде и мисля, че пробването на това облекло, на този костюм на клоун, ви позволява да се преобразите в герой и да изразите радост “, обясни Хейер, която прибягва в колекциите си до архетипи като Пиеро, Арлекин и други.

В същото време създателят на модно съдържание Естел Де Ла Фуенте смята тенденцията към естетика на клоунски облекла за „страничен ефект“ от продължаващия моден ренесанс от началото на 2000-те. „Това напомня за ерата на Dior на (модния дизайнер Джон) Галиано, особено неговата колекция готово облекло от есента на 2003 г.“, поясни тя. Според нея Галиано е духовен предшественик на „клоункора“ заради игривите му тоалети и фантастичния грим на моделите, които ги носеха.

По-рано през март стана известно, че така наречените алкохолни тениски са отново на мода, тъй като много дизайнери са се вдъхновили от този основен елемент от гардероба. Подобни продукти бяха представени като част от Седмиците на модата на ревюта на марки като Bottega Veneta, Prada, Jacquemus, Loewe и други. /БГНЕС