Новоремонтираната сграда на гара Подуяне, заобиколена от разруха

Столичната жп гара „Подуяне“ посреща с нов облик пътниците. Екип на БГНЕС видя, че сградата й е напълно завършена и обновена, но не е така с пероните, подлеза и подходите към него. Всички те са в окаяно състояние и напомнят за разрухата, която цареше в и oколо самата сграда на гарата.

БГНЕС попита чакащите влака за Свиленград дали им харесва гарата и какви са препоръките им за подобряване на обстановката. „Много е красива. Постарали са се. Вложили са средства и наистина са я направили желаната гара“, заяви Пенка Георгиева и добави, че е трябвало да запазят автентичния й дух, защото той също е хубав.

По отношение на забележките, тя посочи пероните и неосветения подлез.

„Пероните трябва да се възстановят. Подлезът е в ужасно състояние. Преди три дни ми се наложи да пътувам, пристигнах в 21 ч. и беше кошмарно, нямаше осветление“, посочи Пенка Георгиева, която пътува за Димитровград.

Екипът ни видя, че осветлението в подлеза е възстановено, но също така видяхме стърчащи арматурни железа от стените на стълбището, както и дупка в зазидана стена, през която преминават хората, за да влязат в подлеза.

Весела Кременарова не одобрява новата визия на гарата и дава за пример тази в Пазарджик, която според нея е направена по-добре. „Не ми харесва. Вътре е студено, тук също. Второ от този край да дойда до перона ми отнема 5-6 минути, което е абсурдно. Казаха, че през първия перон не може да се минава към другите. Трябваше да измислят някакъв компромисен вариант. Вътре е като преди“, заяви тя и насочи вниманието на отговорните лица да осигурят достъп за хора с увреждания.

„Да има някакъв по-лесен начин да се движат хората между пероните, защото пътуват и хора с увреждания, хора с инвалидни колички. Да направят асансьори например. Във всички гари трябва да е топло през зимата и студено през лятото“, иска младото момиче.

Същевременно тече и ремонтът на релсовия път, който трябва да приключи догодина. /БГНЕС