Немското автомобилостроене удари 22-годишно дъно 

Автомобилният бранш е произвел само 4,7 милиона автомобила в Германия през 2019 г., заяви мощнатаиндустриална федерация VDA. Това е спад от 9% на годишна база и най-ниската стойност на продукцията от 1997 г. насам, съобщава АФП.

"По-слабото международно търсене" стои зад снижението, се казва в изявление на VDA, като се добавят и влиянието на технологичните промени и ограниченията на емисиите, които усложняват условията за производителите на автомобили - традиционен стълб на най-голямата икономика в Европа.

Автомобилният износ от Германия за останалия свят падна дори по-рязко от производството, с 13% до 3,5 милиона.

"Спадът в производството на автомобили означава, че Германия продължава да губи значение в световната автомобилна индустрия", заяви Фердинанд Дуденхофер от Центъра за автомобилни изследвания.

По света автомобилните пазари страдат от последиците от американския търговски конфликт с Китай. Миналата година производителите на автомобили се оплакаха, че намаляващото търсене в световен мащаб се причислява към необходимостта от огромни инвестиции в научни изследвания и разработки. Компаниите влагат пари във високотехнологични проекти като автоматизирано шофиране и пренасочват фокуса към хибридни или изцяло електрически превозни средства, докато се състезават за постигане на нови ограничения на емисиите.

Междувременно електрическите двигатели изискват по-малко работна сила за сглобяване от техните предшественици, изгарящи въглеводороди, заплашвайки някои от приблизително 800 000-те работни места в автомобилната индустрия в Германия.

Данните на транспортния орган KBA показаха високопроходимите автомобили (SUV) изпреварващи компактните като най-популярния клас модели на вътрешния пазар. Много SUV се произвеждат не в Германия, а във фабрики, управлявани от многонационални производители на автомобили в чужбина. Това от своя страна прави компаниите по-уязвими от разстройства в международната търговия.

В проучване, публикувано през декември, Дуденхофер прогнозира, че германското производство на автомобили ще започне да нараства отново през 2021 г. след спада тази година. /БГНЕС