Разширени възможности за избор на протеини
Повече от половината (52%) от световните потребители се смятат за флекситарианци (храненето им се основава предимно на храни от растителен произход, които не са особено преработени, но включва и малко количество животински продукти), като включват животински протеини и от растителен произход, но също така и нови, алтернативни протеини. В рамките на тези 52% почти две трети подчертават, че "се опитват да ядат повече храни от растителен произход", което предизвиква търсене на разширени възможности за избор на протеини. По-младите поколения, които са израснали с технологиите, приемат прилагането на научните открития при приготвянето на храната, като новите практики (клетъчно земеделие, прецизна ферментация и др.).
Но търсенето на "месо" от растителни суровини намалява
След като продажбите на имитации на месо от растителни суровини в супермаркетите спаднаха с около 10%, а цената на акциите на Beyond Meat се понижи от 108 долара на около 12 долара, изглежда, че интересът към тази категория храни е намалял. Сред причините за този спад са цената, вкусът и нарастващият скептицизъм по отношение на ползите за здравето, които тези продукти обещават на потребителите - един поглед върху опаковките им показва, че това са силно преработени храни. Това обаче не означава, че ще спрем да виждаме нови алтернативни протеини. "Хибридните меса", съчетаващи лабораторно месо (месо, което е отгледано в лаборатория, като за суровина са използвани клетки от живи животни) и имитации на растителна основа, може би са бъдещето.
Желето се завръща
Евтините желирани десерти изживяха слава през последните десетилетия, но в един момент бяха сметнати за старомодни и забравени. Напоследък обаче изглежда, че те се завръщат в... нови опаковки. Очарователните желирани сладкиши на Nünchi се асоциират с големи марки (Nike, Skims, Hendrick's Gin, Bottega Veneta, Apple и др.), а големи сайтове наскоро включиха рецепти с желе в предлаганите от тях менюта за празниците. Според Punch шотовете с желе (jello-o shots) в подобрен вид отново стават модерни, докато заснемането на себе си да ядеш желе по някаква причина е на мода в Tik Tok. Очаква се да видим и други желирани сладкиши, както и коктейли под формата на желе.
Идват коктейли с морски дарове
От другата страна на Атлантическия океан напоследък мартинитата имат вкус на море. „Ню Йорк Таймс“ цитира примери за мартини със саламура, с рибен сос, но и с джин или вермут, ароматизирани с пушена риба. Няколко прогнози за хранителните тенденции през годината са единодушни, че морските вкусове (стриди, бульон от миди, водорасли и др.) ще намерят място в коктейлите през 2023 г.