Карлос Контрера: Преведохме София през тежки кризи, няма да допуснем да изпадне в хаос

ВМРО прояви отговорност към столицата и гласува за бюджет, който да не допусне София да изпадне в хаос.

Въпреки кризите общественият транспорт се развива и взехме решения в полза на гражданите, като разкрихме нови линии и създадохме довозващ транспорт в крайните квартали.

Държавата и общината трябва да се фокусират върху опазването на обществения ред и да гарантират спокойствието и сигурността на софиянци по улиците на града.

Това заяви в интервю за БГНЕС Карлос Контрера, кандидат на ВМРО за кмет на столицата.

Той е председател на Областния комитет на ВМРО за гр. София, два мандата е общински съветник в Столичен общински съвет и е бил председател на Комисията по транспорт и пътна безопасност към СОС.

Сигурни улици и квартали

Тежкият криминален случай от последните дни, при който се стигна до стрелба и преследване показва, че „София като град, който приютява всякакви хора – туристи и такива, които идват и работят, е рискова по отношение на обществения ред и тук трябва да се положат много усилия“, категоричен е Контрера.

Той припомни, че самият случай е свързан с един от крайните квартали на столицата – Ботунец. Там и преди е имало проблеми от подобно естество: случай с убито момиче, когато се стигна до протести, задържани за наркоразпространение, сводничество, проституция и други криминални прояви.

„Държавата и общината трябва да изместят фокуса към обществения ред, какво се случва по улиците. Достатъчен ли е контролът? Направихме ли всичко възможно, за да обезпечим нормалния живот на гражданите, защото до стрелбата се стига, след като тази групичка напада млада жена, нанасят и побой, ограбват я, след което тръгват да бягат и то в един доста централен район, където има присъствие на патрули на полицията. Тези хора достатъчно са се охрабрили, за да извършват тежки криминални престъпления. Усилията трябва да бъдат в посока обществен ред и сигурност“, подчерта Контрера.

Според него темата се подценява и ние се сещана за нея, когато белята стане. Той посочи, че разследващите органи трябва да преценят дали полицаят е действал правомерно: „Прави ми впечатление, че това е станало при преследване и е имало опасност за живота на патрула и двамата служители на МВР не са превишили своите правомощия“, уточни Контрера.

Той категорично се противопоставя на опита този случай да се политизира в посока, че полицията умишлено е тръгнала да убива този човек, което е спекулация. „Проблем е, че министърът на вътрешните работи и главният секретар не излязоха да защитят служителите си“, заяви кандидатът за столичен градоначалник.

Климатизиран и удобен градски транспорт

Общественият транспорт е една от темите, по които Карлос Контрера работи много активно през изминалите 4 години, в които той оглавяваше Комисията по градски транспорт и обществена пътна безопасност в СОС. За това време бе разкрита нова трамвайна линия №27, която се радва на голям интерес. Тръгна и довозващият транспорт, имаме първата довозваща линия от „Бъкстон“ до „Манастирски ливади“, а тези дни бяха открити и три линии в кв. „Овча купел“.

„Въпреки кризите общественият транспорт се развива и успяхме като орган на местната власт Общинският съвет да вземем решения в полза на гражданите“, оцени Контрера свършената работа.

Според него има няколко неща, които трябва да чуем в настоящата кампания – какви са предложенията на кандидатите и каква е тяхната концепция. Общественият транспорт е кръвоносната система на града, не можем без него. Гръбнакът му са два вида пътувания: 1. Трудовите – хората го използват за да отидат до работа и да се върнат; 2. Социална функция – пътувания на ученици и студенти, както и използване от пенсионерите. „Това е важно да се знае, защото сме чували доста критики, че транспортът струва твърде много на Общината. В крайна сметка той обезпечава придвижването на софиянци, в него трябва да се правят инвестиции“, уточни Контрера.

Сега на дневен ред е да бъдат поправени проблемите, които се насложиха от санитарните мерки покрай пандемията и икономическата криза свързана с цените на енергоносителите.

През следващия мандат Общинският съвет трябва да вземе решение по следните въпроси:

А) Да реши кризата с водачите, която е факт.

„Предупреждавам за нея от началото на годината. Може да се случи по два пътя. Да се повишат възнагражденията. През 2024 г. трябва да се увеличат заплатите в транспорта поне с 15%“, каза кандидатът за кмет.

Б) Другият въпрос е със състоянието на превозните средства, гаражите и депата, където трябва да се направят инвестиции.

„Да се закупят минимум 60 нови 18-метрови газови автобуса, минимум 60 нови газови къси автобуси, за да можем по линиите, които се обслужват от по-стари автобуси, да подменим автопарка и гражданите да ползват климатизирани, удобни, нископодови превозни средства“, предлага Контрера.

Хаос или бюджет

Приемането на бюджета на Столична община бе единствената възможност София да бъде спасена от хаоса, категоричен е Карлос Контрера.

Той припомни, че столицата бе изправена пред две възможности. „Едната да се работи без бюджет, т.е. проектът внесен от Йорданка Фандъкова да бъде отхвърлен на 14 септември и да стреляме общо взето в тъмното, защото след изборите въобще не е ясно кой ще бъде кметът, какво ще бъде мнозинството и ще имали такова, въобще ще има ли възможност София да приеме какъвто и да е бюджет през следващата година и да вземе каквото и да било решение. В момента поляризация на обществото е голяма и най-вероятно следващото управление в София ще наложи много тежки разговори между отделните групи съветници за осигуряване на подкрепа за един или друг въпрос“, каза Контрера.

Той подчерта, че ВМРО реши да прояви отговорност към града и да не допусне той реално да бъде блокиран заради липсата на бюджет. „Тази опасност съществуваше. През изминалите 4 години общинските съветници от ВМРО и ГЕРБ успяхме да преминем през всички кризи и смея да твърдя, че в София се свършиха доста добри неща, въпреки противоречията, критиките. Картината не е черна, както се опитват да я представят кандидати за кметове, които нямат понятие как функционира местната власт. Като отговорна политическа организация ВМРО винаги е подкрепяла решенията, които са в полза на града и това се вижда“, добави Карлос Контрера.

С политическо говорене община не се управлява

Той прогнозира, че през следващия мандат столицата ще се управлява изключително трудно. „Кампанията реално започна още през пролетта на тази година. Имам предвид основно ДБ, които заедно с „Продължаваме промяната“ и „Спаси София“, решиха да издигнат кандидатурата на Васил Терзиев. Не сме чули нищо конкретно от него. Ако тези политически сили иска да управляват София, хубаво е да видим какво искат да променят или да не променят, но с общо политическо говорене община не се управлява“, посочи Контрера.

Той изрази притеснение, че кандидатът за кмет на София от ПП-ДБ в свои публични изказвания бяга от конкретните отговори. „Дори се изпусна в едно своя интервю, че след 10 години си се представя на Бахамите, което не звучи сериозно за кандидат кмет на столицата. Там имаше и едно изречение, че се вижда като следващ премиер. Какво означава това? Ще използва София за трамплин за голямата политика? Дали това е отговорно към избирателите“, заяви Контрера и изрази надежда, че ще има дебати, в които да се видят конкретните предложения на всяка една политическа сила и кандидат за кмет как да бъде управляван града.

Първото нещо, което Контрера ще направи, ако бъда избран, е прословутият одит на състоянието на уличните шахти, капаци, отводнители.

„След последния случай пред Президентството се видя, че състоянието на тази инфраструктура е лошо и това води до огромни проблеми за гражданите. Един кмет би могъл в рамките на няколко месеца да проведе необходимите проверки и да поправи всичко това, което е пропуснато назад в годините. Ето ви нещо конкретно и работещо“, заяви кандидатът за столичен кмет от ВМРО. /БГНЕС