От Child Helpline International подчертават важността на националните телефонни линии за деца, като изтъкват, че цифрите навсякъде по света показват нарастване на доверието към тях и все по-голямата им необходимост. Обща е тенденцията обажданията да са свързани както с тежки проблеми, така и за моментни състояния у децата, когато търсят човек, на когото да се доверят и да поговорят за страховете и притесненията им.
Въз основа на годишния си доклад Child Helpline International отправят апел – за всяко дете по света да бъде осигурен безплатен и неограничен достъп до телефонна линия за деца. В България тази възможност е гарантирана чрез Националната телефонна линия за деца 116 111 към ДАЗД. Консултантите са на разположение 24 часа, седем дни в седмицата, за да приемат сигнали и да оказват психологическа подкрепа на децата, които имат нужда, както и на възрастните, загрижени за тях. Обаждането е напълно безплатно и при желание остава анонимно.
От две години Националната телефонна линия за деца 116 111 е член на Child Helpline International. Държавната агенция за закрила на детето осъществява постоянен контакт с представителите на организацията и останалите членове, участвайки в обучения и събития за надграждане работата на детската телефонна линия. В тази връзка в края на месец септември Child Helpline International проведе среща на тема „Устойчивост: децата и телефонните линии за деца по време на криза“ с участието на експерти от ДАЗД.
За 2021 г. обажданията на НТЛД 116 111 са 34 751, като 12 276 са проведените консултации по сериозни проблеми, свързани с деца, на които е оказана своевременна психологическа подкрепа.
От началото на 2022 г. до месец септември обажданията са 19 116, а проведените консултации - 4 919. /БГНЕС