Социалното отражение от многото избори и предизборната кампания за изборите на 2 октомври.
Във времена на множество кризи за пореден път се намираме под управлението на служебен кабинет и в активна предизборна кампания. На крачка сме и от нов избор, който ще определи не само участниците в следващия парламент, но и посоката на развитие, която гражданите ще изберат за страната.
За съжаление, социалното отражение след поредицата от избори не показва позитивни резултати. Все по-често чуваме опасенията, че на предстоящите избори след броени дни избирателната активност ще бъде много ниска, че хората са разочаровани и нямат желание да гласуват, защото не виждат смисъл. През годините виждаме, че немалка част от хората изобщо не се влияят от предизборната кампания и от обещанията на партиите, защото просто не виждат смисъл да гласуват, мислейки, че гласът им няма да окаже кой знае каква тежест, или просто защото никоя от партиите не може да отговори на техните очаквания. От друга страна обаче, колкото повече наближава зимният сезон, толкова повече останалата част от хората, които са избрали да гласуват на тези избори, се чудят за коя партия да дадат своя глас, защото изборът им ще бъде ключов за справянето на държавата с високата инфлация, високите цени на всички стоки и услуги, както и гарантирането на бъдещото благоденствие на страната. Гласуването на избори е важна и неизменна част от демократичния процес в държавите и когато изберем да не гласуваме, ние не наказваме партиите и политиците, а всъщност се лишаваме от шанса да изразим мнението си за посоката на развитието на държавата и отказваме да бъдем определящата сила, която да диктува политиката на страната.
Предизборната кампания е това, което би трябвало да насочи гражданите и да им позволи да вземат това важно решение. В нея за изборите на 2 октомври се включиха над 29 партии и коалиции. По закон днес в полунощ официално приключва предизборната кампания.
Бърз поглед върху слоганите, мероприятията и цялото провеждане на кампаниите на отделните партии показва, че бяхме свидетели на сравнително негативна кампания между бившите първи – „Продължаваме промяната“ и евентуално бъдещите първи – ГЕРБ. Най-силно изразената борба за гласове остана между тези две партии. Останалите партии също се включиха активно в предизборната кампания - ДПС и „Възраждане“ също негодуваха срещу общата политика на бившите управляващи. Всяка една партия се бори за повече гласове, за повече приемственост в обществото, както и за по-високо ниво на доверие. Някои от партиите представиха по-дълги програми за справяне с кризата, други заложиха на непроменени от предходните избори програми, докато трети изобщо не представиха програма.